تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب : 12353
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ با اشاره به ظرفیت‌های زیارتی، مذهبی، تاریخی و گردشگری مشترک بین شهرهای قم، تربت‌حیدریه و کاشمر، بر تشکیل مثلث گردشگری شهرهای مذهبی ـ انقلابی این شهرها تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در نشست مشترک با روسای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرهای تربت‌حیدریه و کاشمر (استان خراسان رضوی)، ظرفیت‌های تاریخی شهر قم را به‌عنوان محور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشریح کرد.
وی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه و نیز مکان‌های تاریخی و گردشگری در شهر قم و برشمردن قرابت و اشتراکاتی که بین این سه شهر وجود دارد، بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، گردشگری و اجتماعی در این سه شهر تأکید کرد.
در این جلسه به حضور علما و بزرگان تربتی مقیم قم اشاره شد و بر همکاری مشترک در حوزه تبلیغات به‌منظور معرفی شهرهای تربت‌حیدریه و کاشمر (استان خراسان رضوی) در کنار شهر مقدس مشهد برای حضور زائران تأکید شد.
همکاری مشترک با محوریت مساجد شاخص، زیارتگاه‌ها، اَماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری و سوغات و انتقال و تبادل تجربه در زمینه توسعه کاشت و بسته‌بندی محصول زعفران به‌عنوان سوغات زائر در شهرهای زیارتی ازجمله دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdss0f.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما