تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 13786
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که حمله حماس هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست، گفت: زمانی که بیان می‌کنیم زلزله ویرانگر با خسارت‌هایی غیرقابل‌ترمیم یعنی همین، یعنی تمام این هیمنه شکسته شد.
حمله حماس هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، اظهار داشت: نکته اول این که صحبت‌هایی که ایشان در این بازدید کردند در مقام فرمانده کل قوا است که موضوع مهمی است.
وی ادامه داد: رهبر جمهوری اسلامی در چارچوب قانون اساسی وظایف متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها فرماندهی کل قوا و امیری بر نیروهای مسلح است و مواضع فرمانده کل قوا در خصوص غزه مشخص شد.
صادقی نسب با اشاره به تاریخچه رژیم صهیونیستی، بیان داشت: از سال ۱۹۱۷ و در قالب بیانیه بالفور وزیر وقت دولت بریتانیا یک سرزمین مادری برای یهودیان در نظر گرفت و این غده سرطانی را در درون خاورمیانه به وجود آورد.
وی ادامه داد: از سال ۱۹۲۳ مهاجرت یهودیان با ایدئولوژی افراطی و با سوء برداشتی اساسی از دین یهود وارد این سرزمین‌ها شدند و اشغال از همان زمان شروع شد.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم در سازمان ملل متحد نشستی برگزار و رأی‌گیری صورت گرفت و قرار بر تقسیم‌شدن فلسطین به دو حکومت فلسطین و اسرائیل شد.
وی ابراز داشت: بر همین اساس قرار بود بیت‌المقدس منطقه ویژه و مستقل بوده و کل این سرزمین یک اتحادیه اقتصادی داشته باشد.
صادقی نسب تصریح کرد: این تصمیم‌گیری مورد اعتراض کشورهای مسلمانان قرار گرفت؛ اما راه به جایی نمی‌برد البته این پایان کار نبود به‌طوری که یک سال بعد در سال ۱۹۴۸ این توافقنامه هم از سوی صهیونیست‌ها زیر پا گذاشته شد و اسرائیل تمام سرزمین را اشغال کرد.
وی تأکید کرد: از این سال به بعد دوران رسمی اشغالگری آغاز می‌شود و در این میان جنگ‌های متعددی شکل می‌گیرد؛ اما بااین وجود این رژیم در سال ۱۹۶۷ مرزهای خودش را از سه کشور دیگر عربی با اشغالگری گسترش می‌دهد.
این استاد دانشگاه به شهرک‌سازی صهیونیست‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اولین موضوع شهرک‌نشینی ها که در مرزهای جدید گسترش‌یافته در سال ۱۹۶۷ در بلندی‌های جولان است.
وی خاطر نشان کرد: این ظلم بی‌حدوحصر تا امروز ادامه‌دار بوده و در این میان‌برنامه این رژیم پاک‌سازی قومی با بیرون‌راندن مسلمانان و تا آنجایی که امکان دارد کشتار نژادی و نسل‌کشی اعراب است.
صادقی نسب ادامه داد: در طی دهه‌های اخیر این رژیم به بهانه‌های گوناگون دست به کشتن فلسطینیان زده و جوامع بین‌المللی هیچ واکنشی نشان ندادند؛ اما نیروهای مقاومت به این نتیجه رسیدند که باید روزی در برابر این رژیم آپارتاید بایستند.
وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های نیروهای مقاومت به طور فعالانه‌ای دنبال می‌شود به‌طوری که انقلاب اسلامی ایران و رهنمودها و حمایت‌های امامین انقلاب همواره چراغ راه این مبارزات بوده است.
این استاد دانشگاه افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود عملیات حماس را به‌ مانند زلزله ویرانگر عنوان کرد.
وی به بررسی جنگ‌های قبلی این رژیم پرداخت و گفت: در جنگ ۳۳ روزه که حزب الله لبنان انجام داد آن چیزی که رخ داد این بود که جلوی پیشروی صهیونیست‌ها راگرفت که انفاق برزگی بود.
صادقی نسب بیان داشت: شهید سلیمانی در آن مقطع نقش کلیدی داشت و تلاش‌های مجاهدانه این سپهبد آن زمان یک پیروزی را رقم زد.
وی تصریح کرد: آن چیزی که امروز رخ داد بازگشت تاریخی است چرا که وسعت و میزان ویرانگری این عملیات به حدی است که بعدازاین ما شاهد عقب‌نشینی‌های رژیم صهیونیستی خواهیم بود و علاوه بر این دیگر نمی‌توانند به شهرک‌سازی ادامه بدهند.
صادقی نسب ادامه داد: پیش از این یهودیان از نقاط مختلف دنیا به فلسطین می‌آمدند و زمین‌های فلسطینان را غصب می‌کردند قطعاً این روند ادامه نخواهد داشت و بازگشت معکوس یهودیان به سایر کشورها را به همراه خواهد داشت چرا که این سرزمین متعلق به فلسطینیان است.
وی ادامه داد: زمانی که بیان می‌کنیم زلزله ویرانگر با خسارت‌هایی غیرقابل‌ترمیم یعنی همین، یعنی تمام این هیمنه شکسته شد این دروغی که به جامعه جهانی فروخته می‌شد که اسرائیل ارتش قدرتمندی دارد و صحبت‌هایی که از گنبد آهنین می‌شد همه‌وهمه درهم‌شکسته شد.
صادقی نسب ابراز داشت: عملیات اخیر حماس خط بطلانی بر درشت‌گویی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی بود که از ارتش رژیم صهیونیستی در طی این سال‌ها بود.
وی گفت: البته این مهم را سردار دل‌ها بارها گوشزد می‌کردند که در جنگ رودررو این ها حرفی برای گفتن ندارند.
کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: مسئله مهاجرت معکوس و خروج یهودیان از سرزمین‌های اشغالی مسئله مهمی است که باید یهودیان به کشورهایی که از آنجا مهاجرت کرده‌اند، برگردند.
وی با بیان این که قطعاً ادامه این مبارزه منجر به شکست‌های بیشتر صهیونیست‌ها خواهد بود، تأکید کرد: حفظ این پیروزی لازم و ضروری است و نباید عقب بنشینند تا این رژیم از بین برود.
صادقی نسب عنوان کرد: در این میان پروژه عادی‌سازی نیز شکست‌خورده و هیچ جایگاهی ندارد و عربستان سعودی رسماً اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای عادی‌سازی ندارد.
این استاد دانشگاه به انزوای همه‌جانبه اسرائیل اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر بیانیه ۳۴ سازمان دانشجویی در دانشگاه هاروارد در حمایت از فلسطین نشان داد که نسل جدید این ستمگری‌ها را برنمی تابد و در واقع این بیانیه ضربه‌ای سنگینی بر پیکر سیاست ایالات متحده بود.
وی در پایان تصریح کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که به‌زودی شاهد دنیایی بدون صهیونیسم و ظلم علیه مردم فلسطین خواهیم بود.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcepf8z.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما