تاریخ انتشار :جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : 14725
امام جمعه قم با بیان اینکه در جریان اغتشاش‌های سال گذشته، نقطه کانونی هدف‌گذاری دشمن، تلقی رفتنی بودن جمهوری اسلامی در بین افراد و نهادهای مختلف بود گفت: اکنون همان هدفی که صهیونیست‌ها در مورد جمهوری اسلامی دنبال می‌کردند، کمانه کرده و به جان خودشان اصابت کرده است.
خطیب قم: هدف صهیونیست‌ها به سوی خودشان کمانه کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر طی سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانش آموخته‌گان نیروی مسلح در بیان‌هایشان نتیجه عملیات طوفان‌الاقصی را شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی توصیف کردند.
وی در ادامه افزود: سخنان رهبر حکیم انقلاب درباره عملیات غافل‌گیرانه و شجاعانه مقاومت فلسطین حاوی نکته‌های مهم و راهبردی بود.
خطیب قم یادآور شد: تعبیر غیرقابل ترمیم که رهبری در فرمایش‌هایشان به کار بردند ناظر به یک نکته دقیق ادراکی است.
وی اضافه کرد: ایشان در این باره فرمودند پس از قضیه حمله حماس به رژیم صهیونیستی که پانزدهم مهرماه اتفاق افتاد، این رژیم هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم خورده است.
آیت‌الله سعیدی گفت: رهبر انقلاب فرمودند، شکست را همه گفتند، تاکید من به غیرقابل ترمیم بودن است، من می‌گویم این زلزله ویران‌گر توانسته بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن به این آسانی امکان‌پذیر نیست.
امام جمعه قم ادامه داد: رهبری از جمله فرمودند از شنبه پانزدهم مهر که این واقعه اتفاق افتاد، رژیم صهیونیستی دیگر آن رژیم صهیونیستی قبلی نیست و ضربه‌ای خورده که به این آسانی قابل جبران نمی‌باشد.
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با حمله ناگهانی و پیش‌دستانه حماس، اسرائیل سنگین‌ترین شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را در تاریخ ۷۵ ساله خودش متحمل شد.
تولیت حضرت معصومه‌(س) گفت: در نتیجه این شکست که فضاحت‌بار هم بود، حالا باور قابل زوال بودن و تصور رفتنی بودن رژیم صهیونیستی حتی در ذهن طرف‌داران و هسته سخت این رژیم نیز شکل گرفته است.
وی افزود: تصویری که ساکنان مناطق اِشغالی طی این ایام از حکومت‌شان دیده‌اند، حکومتی قابل زوال، محوشدنی و قابل فروپاشی است.
سعیدی تصریح کرد: تصویر آن ژنرال بلندپایه امنیتی که با لباس خواب و بدون هیچ مقاومتی خودش را تسلیم سربازان مقاومت کرده، نماد هیمنه پوشالی و زوال یافتنی این حکومت غاصب است.
وی افزود: همان وعده‌ای که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیش از ۴۰ سال است با باور قلبی اعلام کرده‌اند، همین مطلب در ذهن اسرائیلی‌ها هم امری ممکن و قابل تحقق شده است.
امام جمعه یادآور شد: در جریان اغتشاش‌های سال گذشته، نقطه کانونی هدف‌گذاری دشمن، ایجاد تلقی و تصویر رفتنی بودن جمهوری اسلامی در بین مجموعه افراد و نهادهای مختلف اصل نظام بود.
خطیب قم بیان داشت: اکنون همان هدفی را که سال گذشته دشمنان ما، صهیونیست‌ها و حامیان‌ آنها در مورد جمهوری اسلامی دنبال می‌کردند، کمانه کرده و به جان خودشان اصابت نموده است.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: بنابراین تاکید رهبر معظم انقلاب بر غیرقابل ترمیم بودن این شکست را باید از همین زاویه نگاه کرد، اکنون باور به محو اسرائیل نه تنها در ذهن ما مدت‌هاست شکل گرفته، بلکه در ذهن و مغز ساکنان شهرک‌ها و شهرهای صهیونیستی نیز شکل گرفته است.
وی افزود: این واقعیت قابل بازگشت نیست و به فضل الهی به زودی همه ما شاهد محو اسرائیل خواهیم بود.
امام جمعه همچنین ادعای بی‌اساس این روزهای صهیونیست‌ها مبنی بر مداخله مستقیم ایران در عملیات حماس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مطرح کردن این ادعا با هدف کاهش این شکست خفت‌بار است.
وی ادامه داد: اما شکست صهیونیست‌های متجاوز و جنایت‌کار و پرُ مدعا از یکی از گروه‌های مقاومت به طور حتم خفت و فضاحت تاریخی محسوب می‌شود، و برای افکار عمومی غیرقابل باور است، بر همین اساس حکمت صراحت سخن رهبر انقلاب در رد ادعای دخالت ایران در قضایای اخیر را می‌توان درک کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciwyaz.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما