تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 14030
نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با قم فوری:

کاپیتولاسیون عزت و شرف ملت ایران را به حراج گذاشت

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب لایحه مصونیت قضایی مستشاران آمریکایی در مجلس شورای ملی ایران در حقیقت عزت، شرف و‌ غیرت ملت ایران را به حراج گذاشتند.
کاپیتولاسیون عزت و شرف ملت ایران را به حراج گذاشت
احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اظهار داشت: در دوران خفقان حکومت پهلوی کسی جرئت نداشت علیه رژیم پهلوی و آمریکا حرفی بزند حضرت امام خمینی (ره) مردانه ایستاد و از استقلال و آزادی ایران دفاع کردند و علیه مصوبه کاپیتولاسیون دست به افشاگری زدند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب لایحه مصونیت قضایی مستشاران آمریکایی در مجلس شورای ملی ایران در حقیقت عزت، شرف و‌ غیرت ملت ایران را به حراج گذاشتند و از طرفی با تصویب این لایحه مقدرات کشور که به دست آمریکا بود را گسترش دادند و عزت ملت ایران را هدف قرار داده و لگدمال کردند.
وی افزود: مصوبه کاپیتولاسیون باعث شده بود که در حقیقت دادگاه‌های ایران حق محاکمه آمریکایی‌هایی که به مردم ایران تعرض می‌کنند را نداشته باشند و این یک ظلم مضاعف به ملت ایران بود.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در ایران با حق توحشی که می‌گرفتند دلارهای نفتی ملت ایران را به غارت می‌بردند، با مصوبه کاپیتولاسیون در حقیقت استقلال و عزت ملت ایران را گرفتند که امام خمینی (ره) به‌شدت به این مصوبه اعتراض کردند و در مقابل آن ایستادند و فریاد زدند و مردم را آگاه کردند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: افشاگری و اعتراض امام خمینی (ره) به مصوبه مصونیت قضایی مستشاران آمریکایی باعث شد که نهضت یک جان تازه‌ای بگیرد و مردم هم بعد از امام خمینی (ره) به این مصوبه اعتراض کردند و در مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی ایستادند تا منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ شد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchvvnz.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما