تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : 16015
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال ۱۴۰۱، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.
سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی مصری روز دوشنبه در جلسه جوانی جمعیت در قم، افزود: قطعا یکی از دلایل این رشد جمعیت، برگرفته از اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان است که باید گسترش یابد.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیت بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری، افزود: باید در این راستا با تمام توان برنامه‌ریزی کرد و اقدامات لازم انجام شود.
استقرار میز خدمت مشاوره فرزندآوری در محل برگزاری نماز جمعه مصلای قدس
وی به اقدامات صورت گرفته در راستای فرزندآوری اشاره و بیان کرد: میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت به‌صورت مستمر و هر هفته درمحل برگزاری نماز جمعه قم درمصلای قدس برپاست.
استقرار ۱۷ تیم مشاوره فرزندآوری با عنوان طرح نوسرباز در مسجد جمکران
مصری افزود: در راستای جوانی جمعیت، کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در ایام نیمه شعبان با حضور شبانه‌روزی در مسجد جمکران اقدام به ارائه مشاوره فرزندآوری و باروری سالم کردند.
به گفته وی، ۱۷ تیم مشاوره با استقرار در شبستان‌ها و صحن‌های مسجد جمکران در قالب پویش نوسرباز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت مشاوره لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه نمودند.
پویش نوسرباز از اربعین سال گذشته آغاز شد و در اعیاد نیمه شعبان به‌صورت شبانه روزی در مسجد جمکران انجام پذیرفت و هم اینک نیز سه‌شنبه شب‌ها در این مکان مقدس تیم‌های مشاوره در راستای جوانی جمعیت فعال هستند. 
تقدیر از برنامه‌ها و فعالیت‌های جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی قم
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه اقدامات انجام گرفته در راستای جوانی جمعیت دانشگاه برتر در سطح کشور شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccpxqs.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما