تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 14781
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: برای جبران یک‌هزار و ۷۰۰ تخت درمانی این استان ، پیگیری برای احداث سه بیمارستان دولتی ۵۰۰ تختخوابی درحال انجام است.
احداث سه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جدید در قم پیگیری می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی مصری روز سه‌شنبه درجمع خبرنگاران، اضافه کرد: کمبود تخت‌های درمانی در قم ارتباط مستقیمی با رونق توریست درمانی و گردشگری سلامت دارد.
وی بیان داشت: گردشگری سلامت نقش مهمی در اقتصاد پزشکی در سطح جهان دارد که استان قم نیز نقش بسزایی در این حوزه می‌تواند داشته باشد.
احداث سه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جدید در قم پیگیری می‌شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه، گفت: مجتمع درمانی نور و نسیم خاتم با برخورداری یک‌هزار و ۵۰۰ تخت به گردشگری سلامت اختصاصی یافته‌است.
وی با اشاره به بالابودن نارضایتی از دانشگاه علوم‌پزشکی قم، عنوان کرد: بیشترین نارضایتی‌های ثبت شده مربوط به مطالبات کارکنان است.
وی همچنین با اشاره به غربالگری ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در بیماری‌یابی دیابت و فشارخون بالا، گفت: بخاطر نامناسب بودن شاخص تحرک، متوسط بیماریهای غیر واگیر در قم بالاتر از میانگین کشوری است.
مقصد ۲۰ درصد زائران به قم گردشگری سلامت است
دبیر نشست، سفر، زیارت و سلامت نیز در ادامه، عنوان کرد: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت با هدف توسعه گردشگری سلامت ۶ دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
علی جهانگیری افزود: قم، مشهد و شیراز سه شهر اصلی در ورودی زائران سلامت هست و طبق آمارهای موجود ۲۰ درصد از حدود سالانه ۱۰۰ میلیون زائر ورودی کشور با هدف سلامت به شهرهای زیارتی سفر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی سیاست‌ها و قوانین مهمترین زیرساخت و پیش زمینه برای رونق گردشگری سلامت است.
دبیر نشست سفر، زیارت و گردشگری گفت: ۴.۵ تریلیارد دلار سهم نظام‌درمان در سطح جهان است‌که از این بین ۶۳۹ میلیارد دلار سهم گردشگری سلامت است که باید شهرهای زیارتی ایران نیز سهم خود را از آن بدرستی داشته باشند.
جهانگیری از آسیب‌شناسی در حوزه تامین زنجیره تامین تا درمان، ظرفیت‌شناسی محورهای گردشگری سلامت شهرهای زیارتی داخل و نیازهای کشورهای هدف گردشگری سلامت، طراحی هویت در حوزه سلامت و معرفی برندینگ گردشگری سلامت، هویت بصری و تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت از مباحثی است که این رویداد به دنبال آن است.
وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت در دانشگاه علوم‌پزشکی قم برای تدوین سیاست‌گذاری حوزه گردشگری سلامت نیز از اهداف مهم این همایش علمی است.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: ترویج سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف این رویداد است.
وی خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات حقوقی مجتمع الهادی، این مرکز بعنوان بیمارستان تخصصی دندانپزشکی به ۳۰۰ یونیت دندانپزشکی طی چند سال آینده آماده خدمات‌رسانی به سه دهک کم درآمد خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اینک مشهد، شیراز و سپس قم بیشترین سهم را از گردشگری سلامت ایران به خود اختصاص داده‌است.
وی ادامه داد: با وجود بالابودن تعداد ورودی‌های قم برای گردشگری سلامت اما بخاطرعدم وجود زیرساخت‌ها و پایین بودن زمان ماندگاری، ارزش افزوده گردشگری سلامت قم بسیار کمتر از مشهد است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdca60n6.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما