تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 16203
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: غالب مصوبات دور اول سفر رییس‌جمهور به قم در حوزه بهداشت و درمان که شامل ۶ مصوبه بود، اجرایی شده است.
بخش عمده مصوبات سفر اول رییس‌جمهور به قم در حوزه بهداشت اجرایی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی پوررضا با اشاره به سفر اول رییس‌جمهور به قم در نهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰، افزود: نخستین مصوبه در خصوص تکمیل مرکز جامع سرطان با مشارکت خیرین بود که دارای ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بود که باید ۵۰ میلیارد آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴۰ میلیارد تومان نیز توسط وزارت بهداشت تامین می شد.
وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار، تاکنون ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شده و سهم وزارت بهداشت نیز منوط به تکمیل و پیشرفت فیزیکی است.
وی ادامه داد: این پروژه در حال انجام بوده و تاکنون حدود ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم بتوانیم با منابع دولتی و مشارکت خیرین به سرانجام رسانده و در اختیار مردم استان قرار دهیم.
پوررضا گفت: مصوبه دیگر سفر، اختصاص مبلغ پنج میلیارد تومان برای تکمیل مخزن بتنی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم بود که تخصیص یافت و پروژه اجرایی شد.
وی افزود: تسریع در بررسی صدور مجوز ماده ۲۳ احداث دانشکده پزشکی و خوابگاه پسران مجتمع پردیس دیگر مصوبه سفر بود که این مصوبه نیز به‌صورت کامل اجرایی شد.
وی با اشاره به مصوبه‌های دیگر سفر رییس‌جمهور در دور اول به قم، گفت: مصوبه شبانه‌روزی کردن مراکز بهداشتی درمانی شهرهای کهک و جعفریه به‌صورت کامل انجام شد.
به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه سلامت شهروندی بصیرت نیز جزو مصوبات سفر بود که اعتبار مورد نیاز جذب و پروژه به بهره‌برداری رسیده است.
وی در خصوص آخرین مصوبه سفر ربیس جمهور به قم در حوزه بهداشت و درمان، گفت: اختصاص اعتبار برای احداث فاز اول بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حضرت فاطمه‌الزهرا(س) توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه و با کمک بنیاد برکت و خیرین پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ بود که در این زمینه نیز مجوز ماده ۲۳ اخذ شده و عملیاتی شدن پروژه منوط به تخصیص اعتبار خواهد بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbf5b8.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما