تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 14126
امام جمعه قم با اشاره به سردادن شعار هوشمندانه و دشمن‌شناسانه مرگ بر آمریکا اظهار داشت: مرگ بر آمریکا فقط یک شعار نیست، بلکه یک خط‌مشی و راهبرد انقلابی و کاربردی است.
خطیب قم: شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد انقلابی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر در رابطه با کاربردهای شعار مرگ بر آمریکا افزود: یکی از کاربردهای آن نیز ضربه‌ای بود که ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام‌(ره) به استکبار جهانی وارد کرد.
وی اظهار داشت : امروز نیز در داستان و حماسه غزه، آمریکا بزرگترین عامل رژیم صهیونیستی است.
امام جمعه قم در بخشی از سخنان خاطرنشان کرد: جوانان عزیز ما باید بدانند که انگلیس خبیث ریشه اصلی شجره ملعون صهیونیستی است.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: سیاهه جنایت‌های بریتانیا به عنوان پیر فرتوت استعمارگر حدود چهار قرن سابقه دارد، نخستین نمونه آن هلوکاست علیه ایران در جنگ جهانی اول است که نیمی از جمعیت کشور بر اثر گرسنگی تحمیلی و قحطی ساختگی از طرف انگلستان مظلومانه جان سپردند، جمعیت ایران در آن تاریخ به خاطر جنایت انگلیس به نصف تقلیل پیدا کرد.
تولیت حضرت معصومه همچنین اِشغال هندوستان و کشتار و قحطی مصنوعی در این کشور را دومین نمونه از جنایت‌های تاریخی انگلیسی ذکر کرد و افزود: تنها در مدت ۲ سال پنج میلیون هندی از ستم انگلستان مُردند.
آیت‌الله سعیدی با یادآوری اِشغال سرزمین فلسطینیان و بنیانگذاری دولت جعلی و متجاوز اسرائیل آن را سومین نمونه جنایت‌های انگلستان برشمرد و گفت: پایه‌گذاری رژیم صهیونیستی به عنوان مادر فسادها، مایه ده‌ها جنگ بزرگ و کشتار میلیون‌های انسان بیگناه بوده است.
امام جمعه قم بیان داشت: بر مبنای طرح کثیف تاسیس اسرائیل، برنارد لوئیس یک یهودی‌زاده انگلیسی طراح اصلی خاورمیانه بزرگ بود، که اجرای این طرح مبتنی بر تجزیه کشورهای اسلامی منطقه بود.
سعیدی گفت: مهمترین فلسفه طرح لوئیس این بود که کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند، به همین علت باید تمام این کشورها تجزیه شوند، تا یک بار برای همیشه قدرت جهان اسلام از بین برود، چون در غیر این صورت غرب نابود خواهد شد.
خطیب قم تصریح کرد: نکته مهم در رابطه با طرح خائنانه این یهودی‌زاده ۲ آتشه این بود که می‌گفت کانون مرکزی و بخش اصلی این طرح، عمدتا تجزیه ایران است.
وی ادامه داد: علت تمرکز لوئیس بر روی تجزیه ایران، طبق گفته‌های خود او در یک سخنرانی در دانشگاه تلاویو این بود که می‌گفت در ۲ هزار ساله گذشته، هیچ کشورگشا یا نیروی خارجی نتوانسته، بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرهای بنیادین بگذارد، و این یکی از نشانه‌های فرهنگ برتر ایران است.
وی اضافه کرد: فرهنگ برتر همیشه بر فرهنگ‌های پایین‌تر غلبه پیدا کرده است.
آیت‌الله سعیدی همچنین اظهار کرد: این یهودی‌زاده انگلیسی در جای دیگر از سخنانش، گفته که باید ایران را به قطعه‌های گوناگون قومی تجزیه کرد، و هر قطعه را نیز میان کشورهای نوپا تقسیم کرد.
خطیب قم یادآور شد: هجومی که علیه حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی صورت می‌گیرد، ریشه‌اش در این طرح بزرگ است.
آیت‌الله سعیدی در ادامه گفت: این انگلیسی یهودی‌زاده برای تحقق این آرزوی شرورانه و بی‌شرمانه منتظر ماند و ۱۰۲ سال هم عمر کرد ولی در سال ۲۰۱۸ به درک واصل شد و آرزوی تجزیه ایران را با خود به گور بُرد.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود سفر پر خیر و برکت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به کردستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: رئیس جمهوری در این سفر از تلاش مردم کردستان برای پاکسازی این استان از لوث وجود گروهک‌ها تشکر کرد.
وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به کردستان طرح‌های زیادی از جمله طرح عظیم راه‌آهن همدان - سنندج به بهره‌برداری رسید تا گوشه‌ای از نگاه مثبت نظام مقدس جمهوری برای خدمت به کردستان عزیز و محرومیت‌زدایی از این استان در عمل ثابت شود.
امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان با اشاره به نقش مستقیم آمریکای جنایت‌کار در فجایع اخیر غزه بیان کرد: امسال راهپیمایی ۱۳ آبان مردم ایران و به‌ویژه مردم قم حال و هوای دیگری دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcd9f0f.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما