تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 12395
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: نخستین نشست هم‌اندیشی شهرهای انقلابی و تاریخی قم و کاشان به میزبانی این سازمان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی شهرهای انقلابی و تاریخی قم و کاشان در روز 31 خرداد اظهار داشت: این نشست به‌منظور بررسی ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی این 2 شهر ساعت 8 صبح در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار می‌شود.
وی ظرفیت‌های گوناگون در زمینه‌هایی همچون مذهبی، انقلابی و فرهنگی و وجود امامزادگان واجب‌التعظیم(ع) در این 2 شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: در روایاتی از ائمه اطهار(ع) قم، کاشان و مشهد اردهال به‌عنوان مأمن شیعیان در آخرالزمان بیان شده است، ازاین‌رو شهرداری‌های قم و کاشان بر این شدند که برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و گردشگری مشترکی را اجرا کنند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: در این نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و مدیرعامل و مدیران سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان حضور دارند.
وی ادامه داد: در نشست مذکور ظرفیت‌های مشترک این 2 شهر اِحصا، یک تقویم کاری مشخص و تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان امضا می‌شود. 
طباطبایی نژاد زیارت بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و امامزاده موسی مبرقع(ع) -فرزند بلافصل امام جواد(ع)-، بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره)، خانه موزه شهیدان زین‌الدین و مجموعه تاریخی یزدان پناه را از دیگر برنامه‌های این نشست است.
وی ابراز امیدواری کرد که این نشست، آغازی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و فاخر همچون اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی، اعزام زائران، آموزش‌های شهروندی و احصای تاریخ شفاهی و برگزاری هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های گردشگری، شب‌های شعر و آیین‌های مذهبی در این 2 شهر باشد.  

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjitev.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما