تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 1207
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،محمدحسین بازگیر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در دومین جلسه ستاد پایش و کنترل محیط زیست شهرستان تهران با بیان اینکه در جلسات گذشته مصوباتی در زمینه رفع آلودگی هوا به تصویب رسید، گفت: یکی از اتفاقات خوب بحث اصلاح ضایعات‌‌سوزی‌هایی بود که در تهران انجام می‌شد و در همین زمینه هنگام صبح این مورد در کنار اتوبان آزادگان مشهود بود. این اتفاق نیز تا 40 سال مردم را اذیت کرد و به دلیل گستردگی کارخانجات امکان رفع آن وجود نداشت.

وی افزود:‌ در این طرح تا 400 واحد تفکیک غیرمجاز به طور کلی پاکسازی شد که امیدواریم اقدامات برای سایر واحدهای آلوده کننده ادامه پیدا کند. اراضی که موقوفه بودند طی سال‌های گذشته به تصرف کارخانجات درآمده بود که به اقدامات نامناسبی می‌پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ادامه داد: چندین محله به شکل موقوفه‌ای وجود دارد که آلوده کننده هستند و امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها،‌ محله‌های ناپاکی مثل تقی‌آباد که پاک شد بتوانند به سلامت محیطی برسند. همچنین منطقه خلازیر کمک جدی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد. در این منطقه 180 هکتار زمین وقفی وجود داشته که برخی افراد این املاک را تصاحب یا به صورت اجاره در اختیار خود درآوردند.

بازگیر اظهار داشت: مواردی که ذکر شد چندین دهه ادامه یافته و ما کمک جدی سازمان شهرداری و اداره کل صنعت را خواستاریم تا مکان بازیافتی ایجاد و اقدامات به صورت اصولی انجام شود.

وی گفت: باید اقدامات در یک کارگاه قانونی تحت نظارت انجام شود زیرا در کنار شهرداری،‌ دادسرای ناحیه 37 نیز درگیر موضوع محله خلازیر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در ارتباط با قانون هوای پاک که به تصویب مجلس رسیده است برای حدود 27 دستگاه مختلف تکالیفی در خصوص ایجاد هوای پاک مشخص شد. هر ساله روز 29 دی که روز هوای پاک اعلام شده است، یادآور موارد مربوط به روایت آلوده نشدن محیط زیست است.

بازگیر بیان کرد: برای هر سال شعاری در این روز انتخاب می‌شود که سال گذشته شعار «قانون هوای پاک، قانون نفس» برای روز هوای پاک بود. اگر اقداماتی مانند تامین فضای سبز انجام نشود آلودگی‌ها نیز تشدید خواهد شد. شعار هفته پاک هوای امسال اعلام نشده ولی برنامه‌های دستگاه‌ها به قوت خود باقی است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌هایی که خودروهای بسیاری دارند اگر به معاینه فنی خودروها رسیدگی نداشته باشند مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد به طور مثال خودروهایی که از شرکت‌های خصوصی برای اداره‌جات تخصیص می‌یابند باید دچار استاندارد فنی باشند. همچنین ما از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها درخواست داریم تا به خودروهای سرویس خود رسیدگی کنند.

در ادامه این جلسه حاتمی از اداره کل بهزیستی بیان کرد: در حال حاضر ما تنها نگران آلودگی‌های انگلی و میکروبی نیستیم بلکه آلودگی‌های شیمیایی نظیر فلزهای سنگین به دلیل مصرف کودهای نامتعارف خاک های ما از شما تا جنوب گرفته، وجود دارد که همگی آلوده هستند و برای اصلاح این کار سال‌ها زمان می‌برد.

وی در ادامه افزود:‌ روش‌های درمان خاک ارزان است و می‌توان با استفاده از تفاله میوه جات شرکت‌های آب میوه گیری در زمینه اصلاح خاک قدم برداریم و اگر به سلامت خاک توجه نداشته باشیم مشکلات سرطانی بیش از حال گریبانگیر مردم خواهد شد.

https://qomefori.ir/vdcb.gb8urhb5ziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما