تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 16008
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری یکی از اقدامات زیرساختی شهرداری قم در حوزه فناوری ارتباطات است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در سال گذشته اظهار کرد: ۱۴۰۲ سالی پرمشغله برای مجموعه فناوری اطلاعات شهرداری قم بود و در این سال به بسیاری از اهداف خودمان دست پیدا کردیم.  
وی پروژه‌های حوزه زیرساخت‌ها و سامانه‌های هوشمند را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه زیرساخت، توسعه فیبر نوری در سال ۱۴۰۲ پیگیری شد که در حال حاضر توانسته‌ایم بیش از ۲۰۰ کیلومتر توسعه داشته باشیم و ساختمان‌های جدید شهرداری را به این زیرساخت مجهز کنیم.  
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به انجام فاز دوم و تکمیلی احداث سایت پشتیبانی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: هدف این اقدام حراست از اطلاعات مرکز داده شهرداری قم و پشتیبان‌گیری از تمام اطلاعات سایت است.  
مؤمن حجازی با بیان راه‌اندازی مرکز تماس آتش‌نشانی قم اضافه کرد: این مرکز با یک روش نوین و با یک زیرساخت مناسب و قابل‌اطمینان در اختیار همشهریان قرار گرفت و شهروندان در تماس با سامانه ۱۲۵ متصل به این زیرساخت جدید می‌شوند و از این سیستم استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت ارتباطی رادیویی مجموعه‌ها از مهم‌ترین اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۴۰۲ بود، چراکه بستر موجودی که در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار دارد، قابلیت‌های لازم را نداشت.
 مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم مطرح کرد: با راه‌اندازی بی‌سیم‌های ارتباطی که توسط سازمان فناوری اطلاعات انجام شد، شاهد تحولی در این حوزه بودیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcev78z.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما