تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 7552
دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم گفت: با استقرار 430 چشمه سرویس بهداشتی اطراف مسجد مقدس جمکران و مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تعداد سرویس‌ها نسبت به گذشته 27 درصد افزایش داشت.
افزایش ۲۷ درصدی سرویس‌های بهداشتی اطراف مسجد جمکران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  سید محسن میرهادی در حاشیه بازدید از ستادهای خدمت‌رسانی شهرداری قم در نیمه شعبان اظهار داشت: مجموعه شهرداری قم از یک ماه قبل اقدامات فشرده‌ای برای آماده سازی پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران را آغاز کرد.

وی با اشاره به آماده سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ و پارکسوار مخصوص این ایام گفت: برای آماده‌سازی این اراضی، تسطیح و کوبش خاک انجام شد.
دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با اشاره به اینکه پارکینگ‌های آماده سازی شده ظرفیت ۴ هزار اتوبوس و ۴۵ هزار خودروی سواری را دارند ادامه داد: تمام پارکینگ ها و پارکسوارها بر اساس زمانبندی آماده شده و ستادهای مناطق هشتگانه به صورت ویژه برای مدیریت هر پارکینگ و پارکسوار برنامه‌ریزی کردند.
وی با اشاره به استقرار نزدیک به ۴۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در اطراف مسجد جمکران و مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: از نظر تعداد شاهد افزایش ۲۷ درصدی سرویس‌های بهداشتی بودیم.
به گفته میرهادی، نزدیک به ۱۸۰ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم و اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر شده و به زائرین و مجاورین خدمت رسانی می‌کنند.
وی ادامه داد: جلساتی از هفته‌های گذشته با متولیان این سرویس‌های بهداشتی برگزار شده و نکات ایمنی و بهداشتی به آنان یادآوری شده است.
دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با اشاره به استقرار تیم های آتش نشانی در مبادی ورودی های شهر گفت:بازدید میدانی از ایستگاه های صلواتی توسط نیروهای آتش‌نشانی به صورت منظم انجام شد.
وی با اشاره به استقرار نیروهای آتش نشانی در پارکینگ ها و پارکسوارها خاطرنشان کرد: امسال هم جمع آوری دستفروشان از قبل به صورت ویژه انجام شد تا در این ایام به هیچ عنوان دستفروش و متکدی نداشته باشیم.
میرهادی به آماده سازی بوستان‌های فدک، امام رضا(ع)، نیایش و حضرت مهدی(عج) برای برپایی چادرهای مسافرتی اشاره کرد و گفت: برای تامین ایمنی این بوستان‌ها استقرار نیروهای آتش‌نشانی پیش بینی شده است.
همچنین به گفته وی با توجه به وضعیت جوی، چهار سوله ورزشی از مجموعه شهرداری آماده شده که در صورت وجود بارش زائرین را استقرار دهند.
دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم خاطرنشان کرد: چهار هزار نفر از کارکنان خدمات شهری تخلفات شهری آتش نشانی فضای سبز از ۲۵ اسفند در اطراف مسجد جمکران و ستادها مستقر شده اند.
وی با اشاره به رایگان بودن حمل و نقل عمومی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای مردم و زائران گفت: درخواست ما از مردم این است که با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی، شرایط را برای خدمت‌رسانی بهتر آماده کنند.
میرهادی به ارائه نقشه رنگی مربوط به پارکینگ‌های مسجد جمکران به زائران اشاره کرد و افزود: ستاد گمشدگان شهرداری قم به صورت ویژه در حال فعالیت بوده و ارتباط مستقیمی با مسجد مقدس جمکران و ستادهای پنجگانه اطراف آن دارد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.mn0k49nmu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما