تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : 4976
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: طرح "اشک وصال" همزمان با ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در قم ترتیب برگزار می‌شود.
ویژه برنامه «اشک وصال» همزمان با ماه محرم در قم برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابوالقاسم مقیمی اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بر اساس سنت همه ساله خود همپای شهروندان و همراه و دوشادوش آنها برنامه‌های متنوعی با عنوان طرح اشک وصال با مشارکت دیگر نهادهای استانی جهت بزرگداشت ایام حزن و اندوه ماه محرم در سطح شهر به اجرا می‌گذارد.

وی ادامه داد: وجه نامگذاری این طرح برگرفته از احادیثی است که در فضیلت گریه بر مصائب امام حسین (ع) وارد شده است که در یکی از این احادیث از  امام باقر (علیه‌السلام) وارد شده است که می‌فرمایند: «هر مؤمنی که برای کشته شدن حسین (ع) اشک بریزد تا بر گونه‌اش جاری شود، خداوند او را در غرفه‌های بهشتی جای می‌دهد که مدتی طولانی در آنها ساکن باشد. و همه این موارد نشان دهنده این مطلب است که نزدیکترین راه وصل به معبود گریه بر حسین (ع) است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بخشی از برنامه‌های اجرایی این طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: ویژه برنامه حسینیه سیار “اشک وصال” که شامل برگزاری برنامه‌هایی نظیر مداحی، ذکر مصیبت، برگزاری تعزیه در جوار مساجد با همکاری کارگروه محراب مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در قالب این طرح اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه کاروان ایثار نیز با برپایی مجالس روضه در جوار منازل خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مقیمی تاکید کرد: استقرار مشاور و گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در بوستان‌های شهری در این ایام به ویژه در دهه اول محرم که مصادف با دهه امر به معروف و نهی از منکر است با همکاری گروه‌های جهادی اجرا خواهد شد.

وی پایبندی به شیوه نامه‌های بهداشتی را اولویت برنامه‌های ماه محرم دانست و گفت: برنامه‌های این طرح با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: برپایی نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر شامل عکس نوشته، وصیت نامه شهدای گرانقدر استان قم با موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم نیز از مجموعه اقدامات این طرح است.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.qnkt23nw-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما