تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 2958
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد ترکمن در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به سرانه‌های فضای سبز، خدماتی و آموزشی منطقه یک، اظهار داشت: ازنظر سرانه‌های آموزشی در منطقه کمبودی نداریم اما سرانه‌های خدماتی و فضای سبز در بخشی از نقاط منطقه تراکم دارند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به بالا بودن بافت فرسوده در این منطقه، افزود: در محدوده بافت فرسوده تقریباً این منطقه به‌جز لکه‌های بسیار محدود تقریباً هیچ فضای سبزی وجود ندارد.

ترکمن ادامه داد: در خیابان‌های انقلاب تا طالقانی به دلیل بافت فرسوده و متراکم تقریباً هیچ فضای سبزی نداریم و فضاهای سبزی که در منطقه داریم تقریباً در فضاهایی جدیدالاحداث از سطح منطقه است.

وی به تلاش شهرداری برای ایجاد لکه‌های فضای سبز در محدوده بافت فرسوده هم اشاره کرد و افزود: در این چندساله از خیابان طالقانی تا ۱۵ خرداد در فضاهای محدود ازجمله شهدای دروازه ری و سرناصردیوان فضاهای سبز ایجادشده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به تأکید شهرداری و شورای اسلامی شهر بر توسعه فضاهای سبز محلی در بافت فرسوده، تصریح کرد: نگرش شوراهای قبل این بوده است که هرجایی از سطح بافت فرسوده که امکان تهیه زمین بود، فضای خدماتی و فضای سبز احداث شود.

ترکمن به تلاش شهرداری در این رابطه اشاره کرد و افزود: در مناطقی که ساخت‌وساز جدیدتر دارند سعی شده است که فضای خدماتی و فضای سبز بیشتری پیش‌بینی شود تا حدی از فقر فضای سبز و خدماتی بافت فرسوده جبران شود.

وی افزود: تنها در خیابان فراشاهی سه پارک محلی پیش‌بینی‌شده است که یکی در کوچه شماره ۶، یک پارک در خیابان شهید باغی و یک پارک هم کوچه دوم فراشاهی احداث‌شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به ادامه بوستان هاشمی تا پمپ سی ان جی نیز تصریح کرد: در مناطق جدید ازنظر سرانه فضای خدماتی در وضعیت خوبی قرار داریم اما در بافت فرسوده علاوه بر تراکم ساختمان‌ها به دلیل وجود بافت تاریخی نیز دستمان بسته است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.td0iw6d1cgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما