تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 13281
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد:

احیای ۹۰ واحد راکد صنعتی با ۱۲۴۴ نفر اشتغال‌زایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه استان قم در دو سال گذشته ۶۶۵ میلیون دلار صادرات داشته است، گفت: در دو سال گذشته ۹۰ واحد راکد صنعتی با ۱۲۴۴ نفر اشتغال‌زایی و ۹۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احیا شد.
احیای ۹۰ واحد راکد صنعتی با ۱۲۴۴ نفر اشتغال‌زایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری اکبر ابدالی صبح امروز در بازدید از دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در چندین سال اخیر بر روی مسئله تولید تأکید کرده است، اظهار داشت: در بسیاری از ادارات و ارگان‌های دولتی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام می‌شود که به دلیل عدم ارتباط با رسانه و یا نبود فرد رسانه‌ای در مجموعه این اخبار به‌خوبی منعکس نمی‌شود.


 وی ادامه داد: در سال قبل خدمت آقای فاطمی امین پیشنهاد دادم که بر اساس نامه‌ای به مدیرکل‌های ادارات اجازه دهند تا برای انعکاس هرچه بهتر اخبار یک مشاوره رسانه‌ای داشته باشند که این مسئله محقق نشد.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه باید در حوزه رسانه قوی‌تر باشیم، گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر، زیبا و قوی صورت می‌گیرد که کمتر رسانه‌ای می‌شود، ما به دنبال قوی‌تر کردن بحث رسانه صمت هستیم.
 وی با اشاره به عملکرد صمت استان قم در دو سال فعالیت دولت سیزدهم، ابراز داشت: یکی از اتفاقات بسیار خوب احیا ۹۰ واحد راکد صنعتی در دو سال گذشته بود.
 ابدالی اضافه کرد: احیای این ۹۰ واحد صنعتی منجر به ایجاد ۱۲۴۴ نفر اشتغال‌زایی و ۹۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.
 وی ادامه داد: ۶۴ واحد صنعتی در سال ۱۴۰۱ احیا شد که در این تعداد احیای واحدهای صنعتی در تاریخ صنعتی قم یک رکورد محسوب می‌شود. البته این اقدام مؤثر حاصل یک کار جمعی بود.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با اشاره به صادرت استان در این دو سال، خاطرنشان کرد: استان قم در سال گذشته ۱۴۸ میلیون دلار و در دو سال گذشته ۶۶۵ میلیون دلار صادرات داشته است.
 وی افزود: در استان قم به دنبال صادرات کالای تمام شده هستیم تا این کالا را ناقص و یا به‌صورت خام صادر کنیم.
 ابدالی با اشاره به صنعت کفش استان، گفت: سال گذشته نمایشگاه کفشی در استان برگزار شد که در سطح بین‌المللی بود و در این نمایشگاه ۴۸۰ تاجر خارجی حضور داشتند.
 وی ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان بعد از برگزاری این نمایشگاه صادرات کفش صددرصد بیشتر شد.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به مقابله با پوشاک ناهنجار، گفت: فعالیتی را در سال جاری شروع کرده‌ایم با عنوان جمع‌آوری و مقابله با پوشاک ناهنجار و نامتعارف در استان که فرهنگ ما را هدف قرار داده است. دراین‌خصوص روزانه و هفتگی بازرسی‌هایی انجام می‌شود و دادستان استان هم از ما حمایت‌های لازم را داشته و دارد.
 وی افزود: در مجموعه دو سال گذشته ۱۰۵ هزار فقره بازرسی توسط حوزه بازرسی صورت‌گرفته است.
 ابدالی بیان کرد: در این دو سال ۵۳ جلسه در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است. این جلسات ۷۸۰ مصوبه داشته است که ۶۴۲ مورد آن یعنی ۸۲درصد اجرایی شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcezw8z.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما