تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 12577
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: در سال جاری، ۱۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی برای این استان تخصیص یافت که توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.
۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای قم تخصیص یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری وحید وزیری راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون این موضوع بیان داشت: این تسهیلات قرض الحسنه به‌منظور افزایش فرضت‌های شغلی در بخش مشاغل خانگی توسط بانک‌های ملی، پست بانک، توسعه تعاون، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران و قرض الحسنه مهر ایران به متقاضیان در استان قم پرداخت خواهد شد.
وی افزود: همچنین سال گذشته طبق برنامه ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال بابت حمایت از مشاغل کسب و کارهای خانگی به استان قم با عاملیت چهار بانک کشاورزی، رفاه، توسعه تعاون و پست بانک تخصیص داده شد.
وی ادامه داد: سقف تسهیلات در حوزه کسب و کارهای مستقل تا سقف یک میلیارد ریال و در حوزه کسب و کارهای پشتیبان تا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بابت بکارگیری ۴۰ نفر نیروی تحت پوشش پرداخت می‌شود. سود تسهیلات مذکور بصورت چهار درصد کارمزد و مدت زمان پرداخت اقساط هفت ساله است.
وزیری راد با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته برای حمایت از کسب‌وکارهای خانگی در قم، گفت: در این مدت علاوه بر ارائه مشاوره‌های تخصصی به فعالان عرصه مشاغل خانگی،‌ برگزاری تعداد پنج نمایشگاه و بازارچه محلی به‌منظور ارائه محصولات مشاغل خانگی و تلاش برای افزایش سقف اعتبارات در این بخش، تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی در راه توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانواربهره مند از تسهیلات مشاغل خانگی و بازاریابی برای محصولات مشاغل خانگی جامعه هدف نیز صورت پذیرفت.
گفتنی‌است در راستای تحقق هدف‌های تعیین شده طرح، وضعیت پرداخت تسهیلات اختصاص یافته برای حمایت از مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل و اشتغال ایجاد شده در این بخش،‌ به صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رصد و به مسئولان ارشد استان گزارش می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbzsb8.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما