تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 7263
رئیس کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دبیرخانه آیین‌ها، مراسمات و جشن‌های نیمه شعبان با همکاری مسجد مقدس جمکران و مجمع شهرداران کلان‌شهرها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حمید نادری در نشست مجازی “شهر انتظار شهروند منتظر” که با حضور معاونین فرهنگی و مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه سالروز ورود حضرت معصومه(س) در قم با عنوان روز قم ثبت‌شده است، اظهار کرد: دومین رویدادی که قم می‌تواند به‌واسطه نیمه شعبان و برگزاری جشن‌های ولادت امام زمان(عج) پرچم‌دار آن باشد، گردشگری انتظار است که امیدواریم بتوانیم آن را ثبت کنیم.
وی ادامه داد: هدف از انتخاب قم به‌عنوان پایگاه گردشگری انتظار به‌واسطه این بوده که این شهر، آشیانه آل محمد(ص) و مرکز معارف اهل‌بیت(ع)، شهر علم و تقوا و پایتخت فرهنگی کشور و جهان تشیع و مهد انقلاب اسلامی و پایگاه منتظران ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.
رئیس کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به اینکه پرداختن به هویت تاریخی و فرهنگی قم در حقیقت پرداختن به ماهیت اسلام ناب و معارف اهل‌بیت(ع) خصوصاً فرهنگ ناب مهدوی است، گفت: گردشگری به‌عنوان بستری پویا، سیال، مخاطب پسند و توانمند بهترین بستر برای بازخوانی این تاریخ سربلند و هویت اصیل اسلامی است.
نادری از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دبیرخانه آیین‌ها، مراسمات و جشن‌های نیمه شعبان با همکاری مسجد مقدس جمکران و مجمع شهرداران کلان‌شهرها خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دبیرخانه به دنبال احیای جشن‌های مردمی نیمه شعبان در سطح محلات هستیم و امیدواریم سال آینده بتوانیم اختتامیه آن را در مسجد مقدس جمکران برگزار کنیم. ع /**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.meafuqe8tsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما