معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم بر لزوم تقویت نظارت و بازرسی در حوزههای عمرانی و ترافیکی تأکید کرد و گفت: حساسیتمان به پاسخها باید بالا رود؛ بعضاً پاسکاری بین مراتب اداری، کار را از حالت عملیاتی خارج میکند و عملکردی نمییابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری رضا خانهزاد یزدی در جلسه بررسی چگونگی اجرای طرح جامع توانمندسازی و اتاق عملیات اجرایی ۱۳۷، با اشاره به نقش حیاتی نظارت در مدیریت شهری، اظهار داشت: سعی داریم با ایجاد لایههای نظارتی، مدیریت شهری را قادر سازیم تا تصمیمگیریهای راحتتری داشته باشد و درعینحال، نظارت بیشتری بر عملکردها اعمال شود.
وی با طرح پیشنهادهایی برای ارتقای بازخوردگیری از پروژهها، افزود: پیشنهاد میشود مکانیزمی برای بازخورد از پروژههای در دست اقدام ایجاد شود تا مسئولین مطلع شوند که پیگیریها انجام شده و نتایج حاصل شده است؛ در بررسیهای ترافیکی نیز، ورود کارشناسان ضروری است تا مشکلات بهصورت سیستماتیک احصا و نواقص رفع شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم بر اهمیت مصاحبه با شهروندان برای شناسایی و رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: هر سیستمی نواقص خاص خود را دارد که با مصاحبه با مردم، نظرات آنها را منعکس و مشکلات را رجوع کنیم.
وی همچنین به لزوم ایجاد سامانه داشبورد مدیریتی اشاره کرد و بیان داشت: میتوان سامانهای مدیریتی طراحی شود که هدف غایی ما در آن تجلی یابد و صدای شهروندان در آن ظهور کند چراکه در سیستم خودمان، با مباحث هوشمندسازی، سعی کردیم مشکلات را قبل از وقوع کاهش دهیم.
خانهزاد یزدی به نمونههای عملی هوشمندسازی اشاره و ادامه داد: قبل از اینکه پا در حوزه شهرسازی بگذاریم، بهشدت بر هوشمندسازی تمرکز کردیم و نرمافزاری ساده برای عکسبرداری از مشکلات شهری ایجاد کردیم که شامل گزارشهای میدانی است.
وی از اقدامات اتوبوسرانی سخن گفت و اظهار کرد: در اتوبوسرانی، بر نظافت، رعایت سرفاصله و پاداش به رانندگان تمرکز کردیم که اگر بتوانیم از این دستاوردها در سایر ارگانهای شهری بهره ببریم، رزومه بسیار خوبی خواهیم داشت.
معاون شهردار قم با تأکید بر پیگیری پاسخها، هشدار داد: حساسیتمان به پاسخها باید بالا رود؛ بعضاً پاسکاری بین مراتب اداری، کار را از حالت عملیاتی خارج میکند و عملکردی نمییابد.