تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : 6883
مدیر کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز شهری در کاهش مخاطرات و خسارات سیلاب، گفت: به هر اندازه که فضای سبز شهری به ویژه درختکاری در حریم مسیل‌ها توسعه پیدا کند از خسارات ویرانگر سیلاب کاسته می‌شود.
توسعه فضای سبز نقش موثری در کاهش خسارت سیلاب دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شکان جعفرکریمی روز دوشنبه در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیرات عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در زمینه درختکاری و موضوعات مختلف پوشش گیاهی همکاری‌های تناتنگی با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی دارد.

جعفرکریمی ادامه داد: برای ایجاد کمربند سبز در پیرامون شهرهای بزرگ کشور برای حفظ و ارتقای هوای پاک تفاهم نامه‌ای با سازمان جنگلبانی کشور منعقد شده که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز داشت: توسعه فضای سبز و مدیریت فضای سبز در بستر مسیل‌ها، اثر بسیاری زیادی در کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب دارد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل سیلاب در اصل بر عهده وزارت نیرو است اما از آنجایی که شهرداری در مساله حریم شهری دارای مسئولیت ذاتی است می‌تواند ورود اثرگذاری داشته باشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اهمیت موضوع درختکاری گفت: عرصه‌های بزرگی در شهرهای کشور مانند دانشگاه‌ها، زندان‌ها، ارگان‌های نظامی، آموزش و پرورش و غیره وجود دارد که می‌توان برای افزایش فضای سبز جنگلی، نسبت به درختکاری در آنها اقدام کرد.***/ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.793rak97wpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما