تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 7890
مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه می توانیم بگوییم شهرداری قم نخستین شهرداری موفق در کشور در زمینه کار بر روی آسیب های اجتماعی است، گفت: این روند باید با همکاری حوزه‌های علمیه ادامه یابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه که به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری قم در زمینه اجتماعی تلاش‌های ارزشمندی داشته که بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰ آسیب اصلی در جامعه احصا شده که باید برای اینها چاره اندیشی کنیم، گفت: حوزه علمیه در جایگاه خود دست یاری دراز کرده تا در فعالیت‌ها دوشادوش دیگر دستگاه‌ها در این زمینه اقدام جدی و علمی انجام دهد.

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه از خاک خیابان های قم انقلاب برخواست و تمام چشم‌های دنیا به این شهر دوخته شده، ابراز کرد: ذیل این ستاد ۹ کارگروه شکل گرفته و امروز هفتمین جلسه است که بررسی کنیم چه اقداماتی می توانیم برای کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وحدتی ادامه داد: موضوع حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها را دنبال کردیم و جلساتی با رؤسای دانشگاه ها برگزار شده تا قوانین مربوط به حجاب و عفاف با جدیت رعایت شود. همچنین در دستگاه‌های دیگر هم این حساسیت به بدحجابی باید ایجاد شود و هر دستگاهی به نوبه خود در اجرای قوانین حجاب و عفاف تلاش کند.

وی با بیان اینکه انتظاراتی از شهرداری‌های کشور در حوزه فضای عمومی شهرها وجود دارد، ابراز کرد: شهرداری کلانشهر قم خالصانه در این زمینه تلاش می کند و قدردان زحمات هستیم؛ ولی انتظار از شهرداری قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و شهری که می تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد، بیشتر است.

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه هجمه آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه زیاد است و هر ارگانی باید در چارچوب وظایفش برای کنترل و رفع این آسیب ها تلاش کند، گفت: باید همه در این زمینه هم افزایی کنند و ظرفیت عظیم و ارزشمند حوزه علمیه را نیز در کنار خود ببینند.

وحدتی با تاکید بر اینکه می توانیم بگوییم شهرداری قم نخستین شهرداری موفق در کشور در زمینه کار بر روی آسیب های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: از شهردار و مجموعه شهرداری قم انتظار داریم که بیش از پیش با همکاری حوزه علمیه برای فضا سازی این موضوع در شهر تلاش کند تا بتوانیم با اقدامات موثر شهر قم را در این زمینه به عنوان الگو برای دیگر شهرها درآوریم. /ع***

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.1deiw6dcxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما