تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 3686
99 پروژه عمرانی، ترافیکی، زیست محیطی، شهرسازی و خدماتی شهرداری قم طی مراسمی رسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و مديران استاني و شهري افتتاح شد.
۹۹ پروژه شهرداری قم با حضور وزیر کشور افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،۹۹ پروژه عمرانی، ترافیکی، زیست محیطی، شهرسازی و خدماتی شهرداری قم طی مراسمی رسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، بهرام سرمست استاندار قم، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم و دیگر مسئولان شهری و استانی افتتاح شد.

برای ششمین دوره از افتتاح پروژه‌های شهرداری قم در سال جاری است. دوره نخست این افتتاح ها در دهه کرامت با اعتبار دو هزار میلیارد تومان انجام شد. دور بعدی افتتاح پروژه‌های شهرداری قم مربوط به هفته دولت بود که ارزش ریالی این پروژه‌ها به ۱۱۵ میلیارد تومان می‌رسید. در هفته دفاع مقدس سال جاری هم افتتاح پروژه ها با ارزش ریالی ۱۷۰ میلیارد تومان صورت گرفت. دهه ولایت هم ۸۶۰ میلیارد تومان پروژه از سوی مدیریت شهری در اختیار مردم قم قرار گرفت و دهه فجر پروژه‌هایی با ارزش ریالی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.
ششمین مرحله افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری قم همزمان با مبعث فرخنده پیامبر اعظم(ص) در سالن مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد. چهار پروژه شاخص این افتتاحیه تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج)، پیاده راه انقلاب، بوستان حنانه و فاز نخست بلوار حضرت خدیجه(س) بودند که پیش از این مراسم به بهره برداری رسیده و افتتاحیه رسمی آنها با حضور وزیر کشور برگزار شد.
دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) اظهار داشت: بعد از افتتاح مسیر ۹ کیلومتری بلوار آیت الله بروجردی و اجرای تقاطع غیرهمسطح کریمه اهل بیت(س)، منطقه شهر قائم تقریبا از محرومیت نجات پیدا کرد.
وی افزود: اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح ولیعصر (عج)در قالب یک پل اصلی و یک پل رمپی انجام شده که در مجموع بالای ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
شهردار قم با اشاره به افتتاح چند بوستان در مرحله ششم افتتاحیه‌های شهرداری قم اضافه کرد: از سال ۹۴ در شهر قم ۱۰۸ بوستان اضافه شده و سرانه فضای سبز به ۲۰.۳ متر به ازای هر نفر رسیده است که در میان کلان شهرها رتبه سوم دارد.
وی با اشاره به افتتاح بوستان حنانه در هفت هکتار گفت: بوستان حنانه در منطقه دو دارای چهار هکتار فضای تفریحی و سه هکتار فضای سبز است که ۳۵ میلیارد تومان برای تملک و ۵ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.
سقائیان نژاد به ساماندهی هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: کسانی که در گذشته در قم رفت و آمد داشتند می دانستند که دستفروشان تا نزدیکی حرم مطهر حضور داشتند. با اجرای پیاده راه های هسته مرکزی شهر قم، فضایی آرام و یک ساحت قدسی برای حرم مطهر فراهم شده است.
وی ادامه داد: در ایام نیمه شعبان بیش از سه میلیون نفر وارد قم شده و همیشه مشکلات ترافیکی در اطراف این مسجد مقدس داشتیم که اجرای پروژه بلوار حضرت خدیجه(س) با عرض ۹۲ متری در مسیر کاهش این ترافیک ایجاد شده است.
شهردار قم اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در سال جاری به ۱۱ هزار میلیارد ریال رسیده است که بیش از یک سوم بودجه شهرداری قم را شامل می‌شود.
وی گفت: چهار پروژه سرمایه گذاری در شهر قم تا پایان سال قطعی خواهد شد که در مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر قم بیش از بودجه سالیانه شهر می‌شود.
سقائیان نژاد به ضرورت همراهی دولت در تکمیل پروژه متروی قم اشاره کرد و اظهار داشت: واگن های قطار شهری از موضوعات حیاتی برای شهر قم است. قرار است برای شهر قم ۸۰ واگن تامین شود که درخواست داریم این موضوع با جدیت پیگیری شود.
به گفته وی، تضامینی که برای این ۸۰ واگن مورد نیاز است با مشکلاتی مواجه شده و قیمتی که برای این واگن ها مطرح شده بیش از یک میلیون و ۴۰۰ یورو است درحالیکه قیمت اصلی ۸۵۰ یورو باید باشد.
شهردار قم با اشاره به اینکه وضعیت نا‌به‌سامان مستخدمین شهرداری از موضوعات مورد بحث و چالش شده خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: ۱۸ سال است که برخی از کارکنان شهرداری در بلاتکلیفی به سر می برند. استدعای حقیر این است که این مشکل حل شود.


وزیر کشور هم در این مراسم ضمن تشکر از عملکرد شهرداری قم در اجرای پروژه‌های شهری گفت: از محل اعتبارات کرونا قرار است با ابزار تهاتر نفت ۵ هزار اتوبوس و دو هزار واگن تأمین شود که نیاز استان قم هم در نظر گرفته خواهد شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی با تأکید بر رفع کمبودهای استان قم اظهار داشت: باید عقب‌افتادگی‌های قم برطرف شده و از طرف دیگر شئون این شهر و جایگاه آن در نظر گرفته شود.
وزیر کشور به درخواست استان قم برای خروج استان از تک شهرستانی اشاره کرد و گفت: ایجاد دو شهرستان در استان قم مورد درخواست مردم و نمایندگان بود که باهمت و پیگیری همه دوستان انجام شد و تا انتهای این دولت به ثمر خواهد رسید.


استاندار قم هم در این مراسم با درخواست از دولت برای حمایت‌های ملی برای تکمیل قطار شهری گفت: وظیفه ما حمایت از مدیریت شهری و خدمت بی‌منت به مردم است.
بهرام سرمست با تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین دستگاه‌های استانی ادامه داد: وظیفه ما حمایت از مدیریت شهری برای پیشبرد کارها است که در این سالها ۱۶ پروژه شهری با حمایت مدیریت استان پیش رفته است.
استاندار قم در زمینه مترو و قطار شهری نیز حمایت دولت را خواستار شد و افزود: امیدواریم در مورد تقسیمات کشوری و قطار شهری نیز دولت نگاه ویژه‌ای به استان قم داشته تا مثل همیشه توسعه و عمران و آبادانی شهر اتفاق بیفتد.


عضو هیئت‌رئیسه مجلس هم در این مراسم از دولت خواست تا ۳۲۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری قم توسط دولت پرداخت شود تا شهرداری بتواند به وظایف خود بهتر عمل کند.
احمد امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: امسال سال بسیاری خوبی برای شهر قم بوده و پروژه‌های زیادی در قم انجام‌شده است. همچنین باوجود خشک‌سالی قم سرانه فضای سبز قم به ۲۰.۳ دهم درصد رسیده است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان کرد: هماهنگی و حمایت‌های ارگان‌های مختلف استانی و شهری توانسته در اجرای پروژه‌ها تأثیر بسیاری داشته باشد.
امیرآبادی با ابراز رضایت از خروج قم از تک شهرستانی بودن گفت: با مدیریت خوب استاندار قم و مجموع مدیران و حمایت‌های دولت کمبودهای مالی با خروج قم از تک شهرستانی حل می‌شود و یادگاری خوبی از دولت برای مردم باقی می‌ماند.


رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در این مراسم وضعیت حمل و نقل عمومی در این شهر را نیازمند توجه بیشتر دولت دانست.
عبدالله جلالی با اشاره به افتتاح چهار پروژه شاخص عمرانی در شهر قم در این مراسم اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) کارکرد درون شهری و برون شهری داشته و با دست توانمند مهندسین شهرداری قم اجرایی شده است
وی افزود: مهندسین شهرداری قم اثبات کردند که دانش فنی و مدیریت ساخت پل را حتی در ارتفاع ۳۰ متر دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افتتاح پیاده راه انقلاب افزود: آرامسازی خیابان انقلاب اسلامی در مسیر ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عنوان یک امر ضروری صورت گرفت.
جلالی گفت: شهربازی بوستان غدیر، تله سیژ و تقاطع بلوار فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسند.



 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.v8xbjh8pp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما