تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : 2186
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم بر لزوم طراحی الگوی بومی روابط عمومی در استان قم تاکید کرد.
لزوم طراحی الگوی بومی روابط عمومی در استان قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهدی کلانترزاده در نشست «شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی» که به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به توجهات و دستورات استاندار قم در راستای تقویت روابط عمومی‌ها، خطاب به استاندار، گفت: در پرونده شما تشکیل شورای اطلاع رسانی استان، تقویت شورای روابط عمومی‌ها، دستور اکید در جهت برگزاری پرقدرت جشنواره روابط عمومی‌ها و به تبع آن تزریق خون تازه در کالبد این خانواده اصیل درخشانی خاصی دارد و گام‌های مهربان اخیر شما در جهت ابلاغ به مدیران دستگاهها با هدف تکریم مسئولین و جایگاه روابط عمومی‌ها و برگزاری این نشست با توجه به شرایط خاص کرونایی شایسته دست بوسی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با بیان اینکه ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در ایران و روز جهانی جامعه اطلاعاتی و ارتباطات در سطح بین الملل، فرصت مغتنمی دانسته شده برای تبیین اهمیت، جایگاه و کارکردهای روابط عمومی‌ها که می‌توانند تاثیرات بسزایی را در تسهیل امور مردم و ارتباط آنان با سازمان‌ها بر جای بگذارد، افزود: این روز، روز بزرگداشت مردمداری، احترام به افکار عمومی،‌ روز تکریم گفت و شنود و روز تعامل، همفکری، هم‌رأیی و همراهی هنرمندانه، کارشناسانه و هوشمندانه خواهد بود.

کلانترزاده با اذعان به اینکه اکنون روابط عمومی در کشور ما آخرین سال‌های هفتمین دهه حیات خود را سپری می‌کند و دورانی پر از فراز و نشیب و افت و خیز را در جهت پاسخگویی به دغدغه‌های ارتباطی و مطالبات مردمی در مثلت مردم، رسانه و سازمان طی کرده است، گفت: در این مسیر مواردی مهم و قابل تامل است که بدان اشاره خواهد شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته روابط عمومی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی هوشمند، انسان سالم و جامعه سالم است، روابط عمومی هوشمند؛ مدیر هوشمند در حوزه روابط عمومی، سازمان هوشمند و سلامت جسمی و معنوی می‌خواهد که بذر این محصول را مدت هاست که ملخ خورده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به مباحثی که در این نشست مطرح شد، تصریح کرد: از جمله این موارد مطرح شده دستور و پیگیری مجدانه در جهت ارتقای روزافزون جایگاه روابط عمومی‌ها و مسئولین آن با خط کش نظارتی پرهیز از اقدام جزیره‌ای و منقطع و تسهیلات لازم مادی و معنوی با هدف ارتقای علمی و تحصیلاتی مسئولین روابط عمومی‌های استان است.

کلانترزاده اضافه کرد: مرتفع کردن موانع موجود در جهت راه‌اندازی دوره دکتری روابط عمومی هم در  استان قم و هم به عنوان استان پیشتاز در این عرصه و ورود مدیر ارشد استان در جهت ارزیابی کارشناسانه و همراه با واقعیت ابزارهای اطلاع رسانی در دست روابط عمومی‌ها از دیگر موارد مطرح شده بوده است.

وی بیان کرد: البته در این بین نقش تسهیل گران از جمله خانه مطبوعات و سایر انجمن‌ها و مجامع در جهت استفاده بهینه از ابزارها بسیار مهم و شفافیت سازی در این خصوص نیز از مهمات مطالبه خانواده روابط عمومی استان می باشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با بیان اینکه روابط عمومی ترکیبی زیبا از هنر، فن و فلسفه اجتماعی مدیریت یا همان مسئولیت اجتماعی است، گفت: روابط عمومی به ظاهر هنر هشتم خوانده می‌شود ولی جایگاه هنری ما روابط عمومی‌ها دیده نشده است.

کلانترزاده با اشاره به عدم طراحی الگوی بومی روابط عمومی و فقدان منشور اخلاقی روابط عمومی خاص استان قم، خواستار دستور مجدانه در جهت اصلاح دیدگاه غیر‌تخصصی مدیران ارشد نسبت به اهمیت و کاربردهای روابط عمومی شد.

وی با اشاره به لزوم تدوین نقشه مسیر تحول در روابط عمومی‌های استان و گزارش‌گیری و نظارت نقطه به نقطه، حمایت معنوی و حقوقی از روابط عمومی‌ها را ضروری خواند و افزود: روابط عمومی‌های استان نقش خود را در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، مهم و حیاتی می داند که نیاز به تعیین فصلی خاص، زمینه سازی و حمایت در نگاه استانی و ملی جهت نقش آفرینی روابط عمومی‌ها دارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.varct1azqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما