فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به کاهش کشتههای حوادث ترافیکی از سال ۸۵ تاکنون، گفت: سهم ایمن سازی راههای مواصلاتی در این موفقیت ۹۵ درصد است و سایر عوامل از جمله به روز شدن ناوگان حمل و نقل و استفاده از تجهیزات نوین در محورها سهم پنج درصدی دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سردار سید تیمور حسینی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راههای قم، افزود: این مساله حاصل نهضت بزرگی بود که در کشور ایجاد و باعث تغییرات چشمگیر در راهها شده است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از محورها اولین خطا آخرین خطا میشود، تاکید کرد: در همین راستا باید عواملی که در محورهای مواصلاتی باعث حوادث ترافیکی است را برطرف کرد.
فرمانده پلیس راه با اشاره به نامناسب بودن وضعیت رانندگی و ترافیکی کشور در معابر بهویژه معابر برون شهری، گفت: باید برای بهبود وضعیت ترافیکی معابر کشور راهبردهای کارآمدی اتخاذ شود.
حسینی در عین حال افزود: برای همه کشور نمیتوان نسخه واحد پیچید و انتظار داشت این راهکار در همه استانها جواب دهد، بلکه باید با همکاری و تعامل نزدیک مسائل هر استان را با توجه به شرایط خاص خودش تحلیل و بررسی کنیم تابه نتیجه مثبت برسیم.
وی با اشاره به اینکه راه، وسیله نقلیه و انسان عوامل دخیل در تصادفات است، گفت: در اغلب تحلیلها نیز بهدرستی سهم عمده به انسان اختصاص داده میشود و از این واقعیت مسلم نباید غافل شویم که با وجود حقیقت داشتن خطای انسانی، نمیتوانیم بگوییم خودشان در تصادفات مقصر بودهاند و با این کار سهم خودمان را نادیده بگیریم.
وی اضافه کرد: با همان فرمولهایی که در دنیا وجود دارد باید مباحث مربوط به مهندسی ترافیک و ایمنی راه و خودرو را بهدرستی اجرا کنیم و در این صورت است که میتوانیم ادعا نماییم بخش قابل توجهی از خطاهای انسانی را جبران خواهیم کرد.
فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه پارسال شاهد ۲ تصادف در یک نقطه مشترک به فاصله زمانی یک هفته بودیم، خاطرنشان کرد: در تصادف نخست چهار تَن کشته و در تصادف دیگر یک تَن جراحت سطحی داشت که علت تفاوت خسارت این ۲ تصادف خودروهای غیرایمن و ایمن بود.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرحهای عمرانی در محورهای مواصلاتی، گفت: باید ارزیابی شود در محوری که امروز با گره ترافیکی مواجه هستیم، فردا با اجرای طرح جدید، با چه شرایط و خطاهایی مواجه خواهیم شد.
در این جلسه مشکلات تردد در محورهای مواصلاتی قم از جمله ورودی محور جعفریه قم و راهکارهای پیش رو برای ارتقاء محور کهک- سهراهی لنگرود به راه اصلی مورد بررسی قرار گرفت.