تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : 15996
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

سرانه ورزشی دانش‌آموزان در دولت سیزدهم بیش از ۲ برابر توسعه یافته‌است

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم سرانه ورزشی دانش‌آموزان در بسیاری از استان‌ها بیش از ۲ برابر توسعه پیدا کرده و حدود ۴۰ سانتی‌متر مربع فضای ورزشی ایجاد نموده‌ایم.
سرانه ورزشی دانش‌آموزان در دولت سیزدهم بیش از ۲ برابر توسعه یافته‌است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین بابویی روز یکشنبه در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی ورزشگاه مرحوم حسین مهجوری قم، افزود: در ۲ سال گذشته به اندازه کل دوران بعد از انقلاب فضای ورزشی در آموزش‌و پرورش ایجاد شده که عدد قابل ملاحظه‌ای است.
وی اضافه کرد: امروز در آموزش‌ و پرورش ۳۳ هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی داریم و حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در حدود ۱۲۰ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان این‌که اگر در مدرسه‌ای فضای ورزشی نداشته باشیم امکان ارائه مناسب خدمات نیست، ادامه داد: یکی از ابزارهای بسیار موثر برای تحقق اهداف کلان در تعلیم و تربیت، تربیت بدنی و ورزش است.
رییس فدراسیون دانش آموزی کشور بیان کرد: ورزش سطح سلامت جسمی، مهارت اجتماعی و مهارت زندگی را ارتقا می‌دهد و در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند.
بابویی تصریح کرد: بهترین جایگاه برای تربیت دانش‌آموزان و تحقق اهداف مورد نظر سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش در فضای ورزشی محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی آموزش‌و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان در کنار هم قرارمی‌گیرند ظرفیت بسیار بالایی به‌وجود می‌آید و تعاملات این ۲ اداره‌کل باعث پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان،‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سطح سلامت، استعدادیابی و دستیابی به مدارج قهرمانی می‌شود.
وی در پایان با اشاره به پاسخ دندان‌شکن و به موقع سپاه پاسدان به دشمن تا دندان مسلح و دژخیم صهیونیستی، تاکید کرد: این رژیم بی‌رحم در مقابل زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطین قرار گرفته و ده‌ها هزار نفر را به شهادت رسانده است و امروز شاهد هستیم خداوند از طریق دست سپاه پاسدان ضربه محکم و کاری را به این دشمن جانی زد.
در این آیین زمین چمن مصنوعی ورزشگاه مرحوم حسین مهجوری قم به مساحت پنج هزار و ۱۴۰ مترمربع، چهار برج روشنایی به ارتفاع ۲۰ متر، سرویس بهداشتی با زیربنای ۲۹ مترمربع، رختکن، اداری و نگهبانی ۱۴۴ مترمربع و ساختمان سرایداری ۶۳ مترمربع با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjmhev.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما