تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 15611
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به همزمان بودن یوم‌الله دوازدهم فروردین‌ماه و روز جمهوری اسلامی با ایام شهادت حضرت علی‌(ع) گفت: شب‌های پُر خیر و برکت قدر بهترین فرصت برای بزرگداشت ۱۲ فروردین و تبیین این واقعه تاریخی و حماسی بسیار مهم است.
شب‌های قدر فرصت مناسبی برای تبیین رویداد حماسی ۱۲ فروردین است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری روز شنبه در جلسه هماهنگی مراسم ۱۲ فروردین و راهپیمایی روز قدس که در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: باید از ظرفیت شب‌های قدر همچنین آیین‌های احیا و سوگواری، برای بزرگداشت این روز بزرگ استفاده کنیم.
وی در ادامه با یادآوری این نکته که در دوازدهم فروردین‌ماه سال ۵۷ حضرت امام‌(ره) با حضور در مسجد چهارمردان قم رای خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به صندوق انداختند خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، به همین علت باید مانند سال‌های گذشته با همکاری سپاه پاسداران، شهرداری، هلال احمر و راهداری پویش‌هایی را برای این مناسبت تدارک ببینیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان این نکته که این استان شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور می‌باشد گفت: امسال نیز می‌توانیم برنامه‌ ویژه‌ای را برای مسافران نوروزی داشته باشیم.
وی توزیع اقلام فرهنگی در ورودی‌های شهر قم و استراحت‌گاه‌ها و مراکز خدماتی بین راهی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل ورزش و جوانان بروشورهای تبلیغی و ترویجی را تولید کنند.
ذاکری تاکید کرد: برنامه‌های دوازدهم فروردین و آغاز چهل‌وششمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی، بیشتر بر برنامه‌های تبیینی متمرکز است، صداوسیما نیز در تولید این برنامه‌ها نقش مهمی دارد.
شب‌های قدر فرصت مناسبی برای تبیین رویداد حماسی ۱۲ فروردین است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همچنین با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های دوازدهم فروردین، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در یکی از میدان‌های اصلی شهر است اظهار کرد: اهتزار پرچم در قالب یک حرکت جمعی، می‌تواند در کنار برنامه‌های تبلیغی و ترویجی بسیار موثر باشد.
بیش از ۹۸ درصد مردم ایران، در دوازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ و در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی رای آری دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حوادث غزه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در شرایط فعلی مذاکره برای آتش‌بس به نتیجه نرسیده است، قحطی و تشنگی بیداد می‌کند، قطعا این وضعیت در ماه رمضان تشدید خواهد شد.
وی با بیان اینکه در هفدهم فروردین‌ماه و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی روز قدس را شاهد خواهیم بود گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هر جمعه در پنج استان، راهپیمایی خشم را در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار می‌کند تا در روز قدس، حضور فراگیر آحاد مردم ایران در دفاع از قدس شریف را رقم بزنیم.
وی در خصوص مسیر راهپیمایی روز قدس در قم نیز تاکید کرد: برای رفاه هر چه بیشتر روزه‌داران، مسیر این راهپیمایی نسبت به راهپیمایی ۲۲ بهمن کوتاه‌تر است.
ذاکری همچنین اظهار کرد: در بخش‌های بین‌الملل نیز تلاش می‌شود تا حرکت گسترده‌ای در حمایت از غزه صورت بگیرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به مشکل‌هایی که برای انتقال کمک‌های مردمی به غزه وجود دارد گفت: مردم تمایل زیادی برای کمک به غزه دارند، راهکارهای حمایت‌های مادی در دست بررسی است.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تلاش‌های دیپلماتیکی که در حال انجام است، بتوانیم، حمایت مالی از غزه را نیز دنبال کنیم.
ذاکری همچنین با ارائه پیشنهادی مبنی بر اعلام هفته منتهی به روز قدس به عنوان هفته حمایت از مردم غزه خاطرنشان کرد: محافل قرآنی ماه رمضان، اداره‌ها و مدارس می‌توانند محلی برای حمایت از ستمدیدگان فلسطینی باشند.
شب‌های قدر فرصت مناسبی برای تبیین رویداد حماسی ۱۲ فروردین است
سرود حمایت از مردم غزه تولید شود
معاون فرهنگی هنری سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) قم نیز دراین مراسم گفت: سرود و نماهنگی در حمایت از مردم مظلوم غزه با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم تهیه و تولید شود.
هادی بادینلو با بیان اینکه در برخی کشورها، تجمع‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای قابل توجهی در پشتیبانی از مردم غزه صورت گرفته است تصریح کرد: ما نیز باید آثار رسانه‌ای بسیار قوی و شایسته‌ای را در این رابطه تولید نماییم.
وی همچنین اضافه کرد: می‌توان، سرودی مانند سرود سلام فرمانده را تولید کرد که در مدارس، مساجد و کلیه اجتماع‌های مهم کشوری پخش شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdf90f.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما