تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : 15517
مدیرعامل سازمان سیما، منظر شهرداری قم خبر داد؛

اجرای بیش از 570 پروژه سیما و منظر و فضای سبز شهری قم در سال 1402

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از اجرای بیش از 570 پروژه سیما و منظر و فضای سبز در سال 1402 خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به فعالیت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم اظهار کرد: در سال 1402 بیش از 257 پروژه شهری در حوزه سیما و منظر داشتیم.
وی با اشاره به اینکه 320 پروژه فضای سبز نیز امسال پیش‌بینی شد، مطرح کرد: با توجه به ترکیب سازمان سیما و منظر و فضای سبز امروز حجم کار بسیار بالا رفته است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه قم با 20.5 مترمربع به ازای هر نفر به رتبه سوم کلان‌شهرهای کشور رسیده است، عنوان کرد: مسئله آب موجب شده است که توسعه فضای سبز را با سرعت کم‌تری انجام دهیم.
وی اضافه کرد: با توجه به پروژه کلان خط پساب به قم که به مقدار سالانه 4.5 میلیون مترمکعب پساب است، جداسازی فضای سبز از آب شرب پیشرفت خوبی خواهد داشت.
جوادیان با اشاره به اینکه در برنامه شهر قم، رساندن سرانه فضای سبز به ازای هر نفر به 25 مترمربع است، خاطرنشان کرد: اضافه شدن بوستان‌ خضر به متراژ 540 هزار مترمربع و بوستان‌هایی مانند زائر اتفاقات بزرگی برای شهر قم بودند.
وی با تأکید بر اینکه عقب‌افتادگی‌های بسیاری در موضوع سیما و منظر داشتیم، تصریح کرد: پس از تشکیل سازمان اقدامات بسیاری در این حوزه رقم خورد که ازجمله آن‌ها می‌توان به احداث تونل نوری به طول 7.5 کیلومتر در بلوار پیامبر اعظم(ص) و 45 هزار متر ریسه به مناسبت اعیاد ماه شعبان اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه برای بیش‌تر میادین شهر پروژه نورپردازی انجام‌شده است، یادآور شد: همچنین باتوجه به دغدغه‌ مردم، فضای سبز و زیباسازی 5 ورودی شهر قم ساماندهی شد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه 120 المان سان لایت در ورودی‌های شهر نصب‌شده است، ابراز کرد: به مناسبت اعیاد شعبانیه نورپردازی خیابان‌های ارم، انقلاب، امام، میدان سعیدی، تونل غدیر و ... انجام‌شده است.
وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های متعددی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اضافه کرد: برای اجرای این پروژه‌ها در اصلاح بودجه شهرداری قم درخواست افزایش 20 درصدی را داشته‌ایم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciywaz.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما