تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : 15620
مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: از ابتدای فعالیت مدیریت شهری دوره جدید، توسعه با آبیاری تحت‌فشار و هوشمند بوده است و در موضوع توسعه فضای سبز تلاش شده تا تمام مباحث علمی دنبال شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان امروز در آیین  کاشت نهال و هفته درختکاری در بوستان جنگلی مرجعیت، با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری قم برای توسعه فضای سبز اظهار کرد:  فضای سبز شهری در سال ۹۴ حدود ۱۶ میلیون مترمربع بوده  که این آمار امسال به ۲۷ میلیون مترمربع رسیده است.
وی افزود: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است که هرساله برنامه‌های مختلف در این هفته برای ترویج درختکاری دنبال می‌شود.
مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با بیان اینکه نخستین مراسم هفته درختکاری هرساله توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: همان‌طور که رهبری تأکید داشتند کاشت نهال هم برای محیط‌زیست و هم برای اقتصاد کشور اهمیت‌ دارد، سال‌های گذشته هم ایشان بر غرس نهال‌های میوه‌دار تأکید داشتند که این تأکید مورد توجه شهرداری قم قرار گرفت.
 وی ادامه داد: مردم در کنار کاشت درختان میوه‌دار باید کاشت درختان جنگلی را هم دنبال کنند که این درختان برای مصارف مختلف داخلی و اقتصاد کشور اهمیت دارد.
جوادیان با توجه به اینکه شهر قم در میان کلان‌شهرها جایگاه سوم در زمینه فضای سبز شهری دارد، ابراز کرد: از ابتدای فعالیت مدیریت شهری دوره جدید، توسعه با آبیاری تحت‌فشار و هوشمند بوده است و در موضوع توسعه فضای سبز تلاش شده تا تمام مباحث علمی دنبال شود.
وی با تأکید بر اجرای پروژه کمربند سبز خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد مصرف آب در فضای سبز از رودخانه‌ها، آب‌های زیرزمینی و عمدتاً از پساب است و مشکلی در زمینه آبیاری نداریم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdz90f.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما