تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : 15114
کارشناس مذهبی با بیان این که دوران امامت امام جواد (ع) حساس و تعیین‌کننده بود، گفت: شیعیان در این دوران با امتحانات زیادی روبرو شدند.
دوران امامت امام جواد (ع) حساس و تعیین‌کننده بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام سید حسین صادقی در مراسم میلاد امام جواد (ع) که در مسجد و حسینیه امام حسن عسکری (ع) در منطقه نیروگاه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دوران امام جواد (ع) بسیار حساس و تأثیرگذار بود.
وی ادامه داد: امام جواد (ع) زمانی که به دنیا آمدند شیعیان حضرت امتحانات سختی را پشت سر گذاشتند.
حجت‌الاسلام صادقی بیان داشت: در آن دوره شیعیان منتظر بودند که امام رضا (ع) فرزند دار شود و همواره از ایشان این سؤال را می‌کردند که امام بعد شما کیست؟. تا زمانی که امام جواد (ع) به دنیا آمد و در واقع جانشین امامت مشخص شد.
کارشناس مذهبی با بیان این که این اولین امتحان بود، تصریح کرد: امتحان دوم سخت بود؛ امام جواد (ع) در کودکی به امامت رسیدند، به‌طوری‌که بعد از شهادت‌ امام رضا (ع) شیعیان جلسه عزاداری گرفتند و در آن جلسه شخصی گفت تا زمانی امام جواد (ع) بزرگ شود چه کسی را به رهبری برگزینیم؟ در همان جلسه یکی از بزرگان بلند می‌شود و می‌گوید چه فرقی بین کودک ۷ساله و ۶۰ساله وجود دارد که این حرف را بیان می‌کنید.
حجت‌الاسلام صادقی بیان داشت: بارها نقل شده که بسیاری از سؤالات و مباحث علمی و فقهی را امام جواد (ع) با دقت جواب می‌دادند.
وی خاطر نشان کرد: در مسیر امامت همواره یک عده فتنه می‌کردند که باید از آن‌ها درس بگیریم.
مولودی‌خوانی و اهدای جایزه به افرادی که اسم جواد و القاب این امام همام را داشتند از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام جواد (ع) در مسجد و حسینیه امام حسن عسکری (ع) بود.
دوران امامت امام جواد (ع) حساس و تعیین‌کننده بود
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcba8b8.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما