تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 15043
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: همه بودجه شهرداری قم از محل دریافت عوارض شهری تأمین می‌شود و دولت در این زمینه به شهرداری کمکی نمی‌کند که به‌واسطه جایگاه ملی این شهر نیازاست بودجه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دولت پیش‌بینی شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید اخوان در گفت‌وگویی اظهار داشت: متأسفانه آمار استفاده از دخانیات به‌خصوص قلیان در قم بالا است و در اکثر بوستان‌ها شاهد استفاده جوانان و حتی خانواده‌ها از قلیان هستیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این حجم استفاده از قلیان در قم را در دیگر شهرهای کشور سراغ نداریم افزود: برای سالم‌سازی فضای بوستان‌ها نیازمند کار فرهنگی و همچنین ایجاد محدودیت‌هایی در زمینه استفاده از قلیان هستیم.
وی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی در بوستان‌های شهر قم ابراز کرد: در حال حاضر این وضعیت زیبنده شهر قم نیست و نیاز است در عرصه آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی و آموزش جدی صورت گیرد.
اخوان در ادامه تصادفات شهری به‌خصوص موتورسیکلت‌ها را از دیگر چالش‌های جدی قم برشمرد و گفت: در عرصه ترافیکی، حجم زیاد موتورسیکلت‌ها در شهر قم و نحوه رانندگی راکبان موتورسیکلت که منجر به تصادفات می‌شود ازجمله چالش‌هایی است که به آن روبه‌رو هستیم و برای حل آن باید راهکارهایی اندیشید.
وی اذعان کرد: متأسفانه سالانه تعدادی از همشهریان در قم به دلیل تصادفات موتورسیکلت‌ها جان خود را از دست می‌دهند و یا دچار مصدومیت‌هایی می‌شوند که این آمار نگران‌کننده است و داشتن برنامه‌های آموزشی می‌تواند بخشی از این معضل را برطرف کند که نهادهای مختلف و مسئول در این عرصه باید به میدان بیایند.
تلاش برای حداقل رساندن هزینه‌های جاری و افزایش بودجه عمرانی قم
اخوان در بخش دیگری از سخنان خود با ضروری خواندن فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای زائران و مسافران در قم بیان کرد: شهر قم کلان‌شهری است که به دلیل زائرپذیر بودن آن به‌واسطه وجود حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران سالانه میلیون‌ها نفر در مناسبت‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند که نیاز است امکانات لازم برای میزبانی مطلوب از این زائران پیش‌بینی شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در حال حاضر همه بودجه شهرداری قم از محل دریافت عوارض شهری تأمین می‌شود و دولت در این زمینه به شهرداری قم کمکی نمی‌کند که به‌واسطه جایگاه ملی این شهر نیاز است تا بودجه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دولت پیش‌بینی شود.
وی هزینه نگهداری قم در سال را هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در قم روزانه ۲ و نیم میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله و فضای شهری و رفت‌وروب هزینه می‌شود که رقم قابل‌توجهی است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: رویکرد شورای اسلامی شهر قم در این دوره به حداقل رساندن بودجه و هزینه‌های جاری و افزایش بودجه عمرانی بوده و تلاش شده تا با استفاده بهینه از منابع و صرفه‌جویی لازم، اقدامات در حوزه زیرساختی شهر قم افزایش یابد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc1xqs.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما