تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 14904
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر در سال است که روزانه حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله و نگهداری فضای سبز است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری
مجید اخوان در نشست پاسخگویی به مطالبات مردمی که در مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: قم در ساختار شهری مشکلات زیادی دارد و یک کلان‌شهری بوده که با انتظارات ملی و مناسبت‌های مختلف در طول ایام سال مواجه است و تردد زیادی به این شهر صورت می‌گیرد که باید زیرساخت‌های رفاهی هم برای مردم و زائران فراهم شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: شهرداری کمکی از دولت دریافت نمی‌کند و از منابع خود که دریافت عوارض از مردم بوده شهر را اداره می‌کند، و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر در سال است که روزانه حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله و نگهداری فضای سبز است.
به گفته وی، در شورای اسلامی شهر سعی بر این است با نظارت درست‌، اولویت‌بندی و نیازسنجی، ردیف بودجه تعیین و با صرفه‌جویی و نگاه اقتصادی درآمدی که از مردم به‌صورت عوارض دریافت می‌شود، به‌صورت بهینه مورد مصرف واقع شود.
اخوان در ادامه تأکید کرد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی ازجمله در ساختار ترافیکی شهر مثل عماریاسر که نقطه محوری شهر است، تقاطع‌های مدافعان حرم، میدان ولیعصر(عج)، میدان نماز و بلوارهای فردوسی، مرجعیت راه‌اندازی صورت گرفته؛ اما همچنان هم در شبکه شوارع و هم در تأمین زیرساخت‌های شهر، اماکن تفریحی و فراغتی کمبود وجود دارد و با نقطه مطلوب فاصله دارد.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تصریح کرد: رویکرد شورای شهر قم این است که بودجه جاری را به حداقل برساند و بیشتر درآمد حاصله صرف کارهای عمرانی و زیرساختی بشود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchkwnz.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما