تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 15582
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: در بودجه سال 1403 حدود 500 میلیارد تومان برای تملک، هزار میلیارد تومان برای توسعه و احداث و 400 میلیارد تومان برای نگهداری در نظر گرفته‌شده است که 15 درصد کل بودجه شهرداری را شامل می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید اخوان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اقلیم قم یک اقلیم کویری است، اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی قم و وجود آلودگی هوا در این شهر، نیازمند توسعه فضای سبز هستیم.
وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز می‌تواند به‌صورت بوستانی در داخل شهر و جنگلی در کمربندی‌ها باشد، مطرح کرد: شهرداری قم در راستای افزایش کمی و کیفی فضای سبز گام برمی‌دارد.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت شهری به این موضوع توجه شده است، عنوان کرد: سرانه فضای سبز شهر قم در دوره جدید ارتقا یافته است.
وی اضافه کرد: برخی نسبت به آبیاری فضای سبز و استفاده از آب شرب نکاتی دارند که باید نسبت به این نکات توجه بیش‌تری شود.
اخوان با تأکید بر اینکه در بودجه شهرداری به موضوع فضای سبز توجه شده است، خاطرنشان کرد: بودجه فضای سبز شامل سه بخش تملک زمین‌ها و اراضی با کاربری فضای سبز، حفظ باغات و احداث، توسعه و نگهداری فضای سبز موجود است.
وی با اشاره به اینکه بودجه فضای سبز شهرداری قم نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در بودجه سال 1403 حدود 500 میلیارد تومان برای تملک، هزار میلیارد تومان برای توسعه و احداث و 400 میلیارد تومان برای نگهداری در نظر گرفته‌شده است که 15 درصد کل بودجه شهرداری را شامل می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه فضای سبز در محلات به‌صورت لکه‌ای است، یادآور شد: برای احداث فضای سبز در بافت فرسوده اماکن مخروبه و منازل تملک می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه بوستان‌های بزرگ محلات نیز به‌صورت فرا منطقه‌ای احداث می‌شود، ابراز کرد: تمام نقاط این بوستان‌ها در طرح تفصیلی شهر قم مشخص‌شده است.
اخوان با بیان اینکه فضای سبز خصوصی منازل نیز باید حفظ شود، گفت: فلسفه تعیین سطح اشغال و تراکم این است که مابقی سطح اشغال فضای باز شهری و فضای سبز شود ولی به علت گرانی زمین تخلفاتی در این راستا صورت می‌گیرد که باید از آن مراقبت شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaumn6.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما