تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : 14939
شهردار قم گفت: در توسعه شهر هیئات مذهبی و معتمدین محلات نقش مهمی در همراهی مردم با طرح‌های شهرداری داشته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در دهه بصیرت، ایام شهادت سردار سلیمانی و شهادت جمعی از هم‌میهنان را در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت می‌گوییم.
وی با اشاره به اینکه خدمات شهری در سفره مردم خودش را نشان می‌دهد، مطرح کرد: اگر یک روز نظافت شهری، حمل‌ونقل عمومی، آرمستان‌ها و ... تعطیل باشند، زندگی مردم مختل خواهد شد.
شهردار قم با بیان اینکه هر شب بیش از 3 هزار نفر نظافت شهری را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بودجه شهرداری از عوارض مردم تأمین می‌شود و نوع کار شهرداری خدمت‌رسانی است.
وی با تأکید بر اینکه نوع اقدامات شهرداری با منافع مردم درگیر است، خاطرنشان کرد: برای احداث یک خیابان باید منازل برخی از مردم تخریب شود و بنابراین ناراحتی‌هایی به وجود می‌آید که در توسعه شهر هیئات مذهبی و معتمدین محلات نقش مهمی در همراهی مردم با طرح‌های شهرداری داشته‌اند.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بیش از 4 هزار وانت‌بار در سطح شهر فعال بودند، تصریح کرد: با اقداماتی که انجام شده است این افراد به همراه دست‌فروشان به مناطق خاص منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بوده است که امور شرعی را در این مسیر رعایت کنیم، یادآور شد: در دوره‌های گذشته هیچ برنامه مشخصی برای شهر قم نداشتیم و درگیر محرومیت‌های پیش از انقلاب بوده است.
شهردار قم با بیان اینکه از سال 1394 با دید برنامه محوری اقداماتی در استان قم رقم خورد، ابراز کرد: برنامه نخست از سال 1394 تا سال 1399، برنامه دوم تا سال 1404 و برنامه سوم تا سال 1414 بوده است.
وی با تأکید بر اینکه در این برنامه‌ها 35 تقاطع وجود داشت که 22 مورد آن تکمیل شده است، ابراز کرد: همچنین برخی از خیابان‌های قم مانند عماریاسر و شهیدان برقعی بیش از 50 سال رها شده بودند که خوشبختانه به سرانجام رسیدند
سقائیان‌نژاد افزایش سرانه فضای سبز قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز مباحثی مبنی بر استفاده از آب شرب در فضای سبز مطرح است که باید بگوییم در تمام فضاهای سبز خارج از شهر از پساب استفاده می‌شود و در داخل شهر نیز از چاه‌های آب بهره می‌بریم.
وی با اشاره به اینکه استفاده از آب شرب از 60 درصد به 17 درصد رسیده است، مطرح کرد: آب منطقه‌ای باید 8 حلقه چاه دیگر را در اختیار شهرداری قرار دهد تا میزان استفاده از آب شرب را به صفر برسانیم.
شهردار قم با بیان اینکه 380 پلاک منزل مسکونی در فاز 5 عماریاسر تملک شده است، عنوان کرد: همچنین 132 مغازه در مقابل قبرستان نو قرار داشته است که توافقات 80 مورد آن انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه نقش هیئات و خیرین در این مسیر بی‌بدیل بوده است، خاطرنشان کرد: تا امروز نیز در برنامه‌های مختلف حضور هیئات مذهبی و خیرین توانسته بسیاری از مشکلات را رفع کند.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته نیمه شعبان به سمت ملی شدن حرکت کرد، تصریح کرد: باید اقدامات به‌گونه‌ای پیش برود که مردم قم بدانند میزبان نیمه شعبان هستند و هیئات مذهبی در این مسیر اثرگذار هستند.
وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از نیمه شعبان، انتخابات را خواهیم داشت، یادآور شد: هیئات مذهبی می‌توانند با تبیین و روشن گری خود افزایش مشارکت مردمی در انتخابات را داشته باشند.
شهردار قم با بیان اینکه در شهرداری به دنبال گسترش سرمایه‌های اجتماعی هستیم، ابراز کرد: تا پایان 1404 باید 500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر قم داشته باشیم که به مردم سرویس‌دهی داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه خط A مترو قم کاملاً تکمیل شده است، اضافه کرد: مسئولیت تأمین واگن با وزارت کشور است و اگر امروز واگن داشته باشیم، می‌توانیم متروی قم را راه‌اندازی کنیم.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه برای نیمه شعبان امسال نیازمند بسیج هیئات مذهبی هستیم، اظهار کرد: باید اقدامات نیمه شعبان باشکوه و در شأن حضرت حجت(عج) باشد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf11dy.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما