تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 14722
یادواره سردار شهید حسین همدانی و شهدای همدانی مقیم قم برگزار شد، در این مراسم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت از خانواده شهید همدانی تقدیر و خانواده معظم شهدا با شهید گمنام وداع کردند .
یادواره سردار شهید حسین همدانی در قم برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری یادواره سردار شهید حسین همدانی و شهدای همدانی مقیم قم شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب، حجت الاسلام هنرمند رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حجت الاسلام لقمان پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قم ، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.
وهب همدانی فرزند شهید حسین همدانی در این مراسم بیان کرد: شهدا به این مراسم ها نظر ویژه دارند و شهدا میزبان اصلی این مراسم هستند و ما را به این برنامه دعوت کرند، امروز فرصت و موهبتی به ما داده شد که در محفلی که به نام شهداست حضور پیدا کنیم.
وی افزود: یک ماه قبل که صحبت برگزاری این یادواره شد یکی از دوستان گفت که پدرم را در خواب دیده است و گفته که به وهب بگویید چرا به بی بی معصومه(س) سر نمی زندکه یک روز پس از آن دوستان بابت برگزاری این یادواره تماس گرفتند.
فرزند شهید همدانی ادامه داد: همدان خطه گوهر خیزی است که علمای بزرگی را تقدیم اسلامی کرده است که آیت الله انصاری همدانی، آیت الله موسوی همدانی و آیت الله سید رضا همدانی از جمله این بزرگان هستند که این سیر عارفانه در شهدای همدان وجود دارد.
وهب همدانی تصریح کرد: شهر همدان شهدای زیادی تقدیم اسلام کرده است که یکی از این شهدا شهید همدانی است که زندگی عارفانه ای داشت و لطایف و ظرافت رفتاری  و عشق به انجام وظیفه در زندگی ایشان موج می زند.
 شکرگذاری از جمله خصوصیات شهید همدانی بود 
وی با بیان اینکه شکرگذاری از جمله خصوصیات شهید همدانی بود، افزود: نصف وصیت نامه پدرم شکرگذاری است و در این وصیت نامه می گوید خداراشکر می کنم که در عصری زندگی می کنم که عصر امام راحل است و پدران ما آرزو داشتند این عصر را ببینند.
وی حرکت در مسیر رضای الهی را از جمله اهداف شهید همدانی برشمرد و ادامه داد: پدرم خدا را شاکر بود که با مجاهدین زندگی کرد و زندگی اش همراه افرادی بود که مهم ترین رکن زندگی آنها جلب رضای الهی بود.
وهب همدانی تصریح کرد: پس از شهادت شهید شوشتری پدرم بسیار بی قرار بود و علاقه داشت به سیستان و بلوچستان برود و جای این شهید والامقام مسئولیت را بپذیرد، پدرم علاقه زیادی به شهید صیاد شیرازی داشت و همراه ایشان خدمت آیت الله بهالدینی می رسیدند.
  شهید همدانی در فتنه سال 77 و 88 نقش مهم و کلیدی داشت  
وی افزود: در فتنه 77 و فتنه 88 نقش شهید همدانی بسیار کلیدی وقابل توجه بود و در بحث سوریه نیز سختی زیادی را متحمل شد و شهر دست داعش بود اما نقش کلیدی در پیروزی ها داشت.
فرزند شهید همدانی با بیان اینکه پدرم به بهترین وجه به وظایف خود عمل می کرد، ادامه داد: شهید همدانی می گفت در عملیات کربلای پنج 13 بی سیم چی من به شهادت رسیدند و خداوند ایشان را در بزنگاه های زیادی نگه داشت و کارهای خود را انجام داد.
پخش کلیپ با محتوای زندگی شهید سردار حسین همدانی و اجرای گروه سرود توسط ناشنوایان و مدیحه سرایی و  وداع با شهید گمنام از دیگر بخش های این مراسم بود.
در پایان این مراسم از خانواده شهید همدانی، شهید یدالله باقری، شهید پیری، شهید هادی سهامی، شهید اسماعیل جهانگیری، شهید محمدعلی غلامی،شهید میرکمالدین بداغچیان، شهید سید محمد هاشمی، شهید جواد طاهری، شهید تقی جعفری ، شهید نصرت الله شکوری، شهید غلامرضا کرمی  و شهید محمود ملکی تجلیل شد.
همچنین خانواده شهید علی عزیزی، شهید اکبر بیات، شهید رضا محمدی، شهید احمد رضایی عارف و شهید سعادتی، شهید علی اصغر ندیری، شهیدعلی یوسف پور، شهید حسن وسمقی ، شهید مصیب کاظمی، شهید سحامی ، شهید محمدی، شهید براتعلی بهکندی، شهید اسماعیل مختاری، شهید یونس باقری، شهید داود مختاری، شهید رونده، شهید حجت الاسلام عظیمی، شهید اسماعیل حیدری و شهید حسین سلیمی کرامت تقدیر شدند.
به گزارش تسنیم، سردار حسین همدانی مشهور به حاج حسین همدانی که از او به عنوان «بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه»، «نابغه‌ جنگ‌های ناهمتراز در غرب آسیا» و «مرد شماره 2 سپاه» یاد می‌شود، در کنار
حاج احمد متوسلیان و شهید محمد ابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ 27 محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) شناخته می‌شود.
حاج حسین همدانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در امر مبارزه فعال بود، در دوران پس از جنگ تحمیلی ، مسئولیت‌های متعددی در سپاه و بسیج داشته است؛ فرماندهی سپاه پاسداران استان همدان، فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و سپاه پاسداران تهران و مشاور فرمانده کل سپاه، بخشی از مسئولیت‌های او بوده است.
این شهید والامقام در سال 1390 به عنوان فرمانده راهبردی در میدان نبرد سوریه حاضر شد. او در آنجا به «ابووهب» معروف بود. تشکیل گروه‌های دفاع مردمی ایده‌ او برای نجات سوریه از بحران بوده است. حاج حسین همدانی سرانجام روز 16 مهر 1394 در مسیر استان حماء در جنوب شرقی حلب به شهادت رسید.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf0edy.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما