تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 14724
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حسین همدانی گفت: ویژگی شاخص شهیدانی مانند سردار همدانی این است که رضایت ولی را بر رضایت گروه‌های خاص، نِق‌زن و پرُتوقع ترجیح دادند.
وزیر ارشاد: سردار همدانی ولایت را بر گروه‌های نِق‌زن ترجیح داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در یادواره سردار همدانی در مدرسه علمیه امام کاظم‌(ع) قم، طی سخنانی این شهید گران‌قدر را یک شخصیت ویژه و برجسته‌ و یکی از بزرگترین و مهم ترین فرماندهان دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: او حماسه‌ها آفرید و زحمت‌های طاقت‌فرسایی را متحمل شد.
وی در ادامه افزود: سال‌ها در پی شهادت بود و خداوند این طور مقدر کرده بود تا در راه دفاع از حرم خاندان پیامبر در سوریه به این درجه رفیع نائل شود.
اسماعیلی، سردار همدانی را یک شخصیت جامع و کامل توصیف کرد و افزود: این شهید در عین سلوک عارفانه‌اش دغدغه مردم را داشت، به اقتصاد مردم فکر می‌کرد و به افزایش سطح رفاه جامعه توجه خاص داشت، در این راه نیز رنج‌ها کشید و مرارت‌ها دید.
وزیر ارشاد همچنین گفت: شاید ناملایمت‌هایی اتفاق افتاد ولی این شهید عزیز ما از مسیری که داشت، ذره‌ای کوتاه نیامد. لقب سردار همدانی در سوریه به نام آقازاده عزیز و گرامیشان ابووهب بود.
وی با ذکر این نکته که ما به شهید همدانی و شهید همدانی‌ها نیاز داریم تصریح کرد: این شهید در بالاترین درجه‌ها در کنار صالحان و شهیدان و صدیقین و انبیا و اولیا متنعم است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهیدان شاهدند و در زمره انبیا و اولیا جزء شاهدان الهی هستند، مقام فوق‌العاده‌ای است که خداوند به عباد صالحش عنایت می‌کند.
وزیر ارشاد همچنین با اشاره به کتاب مهتاب خین نوشته سردار همدانی بیان داشت: جوانان این کتاب را بخوانند، این شهید در این اثر خود آورده که من تعجب می‌کنم چرا به شهادت نمی‌رسم.
وی یادآور شد: شهید همدانی از دوران جنگ و قبل از جنگ، به طور متعدد دچار مجروحیت شد و نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت.
وزیر ارشاد همچنین نقش مهم شهید همدانی در تاسیس لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله را مورد توجه قرار داد و گفت: این شهید در کنار شهیدان متوسلیان و همت این کار را انجام داد، او ارادت خاصی به شهید شهبازی داشت، و کتاب مهتاب خین نیز به روایت شهادت این سردار بزرگ در خین منتهی می‌شود.
اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: سردار همدانی در جریان فتنه ۸۸ به حمایت از امام‌المسلمین برخواست، هنوز هم که هنوز است، برخی جریان‌ها و افراد کینه این شهید را بر دل دارند. این کینه به دلیل مقاومت قهرمانانه‌ای است که آن روزها انجام داد و از ساحت ولایت، امامت و اُمت دفاع کرد.
وزیر ارشاد اضافه کرد: با برخی یاران و دوستان دیروز و بی‌بصیرتان امروز فاصله گرفت، و مرزبندی کرد و آنها این ناملایمت‌ها را تا امروز ادامه می‌دهند و نسبت به این شهید عزیر ما حقد و کینه دارند.
وی تاکید کرد: این ویژگی شهیدان شاخص ماست که رضایت ولی را بر رضایت گروه‌های خاص، نِق‌زن و پرُتوقع ترجیح دادند.
اسماعیلی، نقش سردار همدانی در قضایای سوریه را یادآور شد و گفت: این وقایع در کتاب خداحافظ سالار از زبان همسر این شهید به رشته تحریر درآمده است.
وی خطاب به جوانان تاکید کرد: حوادث سوریه را بخوانید تا ببینید چطور شد سوریه حفظ شد و جبهه مقاومت امروز به این قدرت رسیده است.
وی یادآور شد: اگر آن روز، این ائتلاف غربی، عربی و عبری که برای شکست دادن جبهه مقاومت و ساقط کردن دولت سوریه تشکیل شده بود، موفق می‌شد، معلوم نبود اتفاق‌های بعدی کجا رخ می‌داد.
اسماعیلی افزود: این‌ها تا ۱۰ کیلومتری بغداد پیش رفته بودند، رهبر انقلاب بارها فرمودند، اگر این مقاومت در سوریه نبود، ما باید در کوچه‌های یزد و اصفهان و همدان و کرمانشاه جنگ می‌کردیم.
وی اضافه کرد: شهید همدانی چنین حضور سازنده‌ای داشت، در روزهایی که ناامنی غوغا می‌کرد، ایستادگی کرد.
وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان، شهید همدانی را یک الگو برای تمام خدمتگزاران عنوان کرد و افزود: چنین فرمانده شجاعی متعلق به ایران عزیز و کل جهان اسلام و جبهه مقاومت است، امروز پرچم بلندی که این بزرگان نگذاشتند به زمین بماند در قله‌های افتخارآمیز دنیا در اهتزاز است.
وی مقاومت مردم فلسطین و تقدیم ۲۰ هزار شهید را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مقاومت برگرفته از انقلاب بزرگ مردم ایران و نهضت بزرگی است که امام راحل عظیم‌الشان ما بنا نهاده است.
وزیر ارشاد با بیان اینکه نهضت حضرت امام در ایام فاطمیه اتفاق افتاد گفت: در پاییز ۱۳۴۱ حضرت امام در شهر خون و قیام قم، پرچم مبارزه را بلند کرد، بیش از ۷۰ سال گذشته، و مانند قیام امام حسین‌(ع) جاودانه است.
وی ادامه داد: انقلاب‌اسلامی این فرزندان رشید را تربیت کرده و این مسیر نورانی به پیش آمده است.
وزیر ارشاد همچنین با بیان اینکه برای ما در حوزه فرهنگ، تکالیف روشنی در این زمینه وجود دارد افزود: خانواده سردار همدانی موافقت‌ِشان را با ساخت یک مجموعه نمایشی در خصوص این شهید بزرگ اعلام کرده‌اند.
وی گفت: همکاران ما در حوزه نمایشی برای تولید این مجموعه آماده کار می‌شوند، ما باید تولیدهای متعددی داشته باشیم.
وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: زندگی سردار همدانی یک داستان غرورآفرین است، باید همت کنیم این کارها تولید شود.
سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۴ به هنگام انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب سوریه به شهادت رسید.
یادواره سردار شهید حسین همدانی و شهیدان همدانی مقیم قم با پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی و با حضور برخی مسئولان، روحانیان و فضلا برگزار شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchkqnz.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما