تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 14481
مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به وضعیت حمایتی بیمه تامین اجتماعی در این استان، گفت:ماهانه ۸۰۰میلیارد ریال هزینه مستقیم بیماری و دارو برای افراد تحت پوشش در قم می‌شود.
ماهانه۸۰۰ میلیارد ریال برای درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی درقم هزینه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد عاشوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ تمام هزینه‌های درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی مانند بیمارستان امام رضا(ع) در قم بصورت کاملا رایگان برای افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.
علاوه بر آن خدمات درمانی سرپایی در مدیریت درمان استان قم از طریق سه مرکز درمانی ملکی استان شامل پلی کلینیک بوعلی، پلی کلینیک ۲۲ بهمن و دی‌کلینیک دکتر غرضی و خدمات درمانی بستری از طریق بیمارستان ملکی امام رضا(ع) به بیمه شده‌ ارائه می‌شود.
بیمارستان امام رضا(ع) در سطح جنرال(عمومی) با ۱۲۵ تخت مصوب و ۱۱۸ تخت فعال درحال خدمت رسانی به بیماران است. 
وی اظهار داشت: تامین اجتماعی با بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی و خصوصی قرار دارد.
وی گفت:‌ در حال حاضر ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت استان قم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
تا پایان مرداد امسال، ۲۵۲ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی قم قرار گرفتند که در گروه‌های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی و بیمه توافقی قرار گرفته‌اند.از مجموع بیمه‌شده‌های اصلی تامین اجتماعی در استان ۱۴۹ هزار و ۹۷۰ نفر بیمه شده اجباری هستند که ۵۵ درصد بیمه‌شده‌های اصلی این سازمان را در قم تشکیل می‌دهند.
از دیگر گروه‌های بیمه‌شده اصلی تامین اجتماعی می‌توان به بیمه شده‌های اختیاری با ۱۰ هزار و ۷۴۸ نفر، بیمه شده حرف و مشاغل آزاد با ۱۹ هزار و ۷۵۸ نفر و رانندگان با ۱۱ هزار و ۴۴۵ نفر اشاره کرد.۴۱۲۳ نفر قالیباف، ۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر کارگر ساختمانی، ۱۱۹۸ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری، ۳۷ هزار و ۴۹۷ نفر بیمه شده توافقی و سه هزار و ۵۵۹ کارفرمای صنفی دیگر بیمه شده‌های اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قم هستند که از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.
جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم ۸۳۰ هزار و ۱۴۶ نفر است که از این آمار، تعداد ۳۱۴ هزار و ۶۵ نفر بیمه شده اصلی و ۵۱۵ هزار و ۸۱ نفر بیمه شده تبعی هستند.
در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۵۲ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می‌کنند.
طبق نمایه جمعیتی استان قم که اردیبهشت‌ماه امسال توسط سازمان برنامه و بودجه منتشر شد، جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است که جمعیت شهری یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.
استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سلفچگان، دستجرد و قنوات است.
قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchzknz.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما