تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : 11804
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: کارگران بخش بزرگی از بیمه‌شده‌های اجباری در سازمان تامین اجتماعی هستند که تعدادشان در این استان به ۱۴۰ هزار و ۵۳۳ نفر می‌رسد.
قم بیش از ۱۴۰ هزار کارگر بیمه شده دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد عاشوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تبریک هفته کارگر افزود: این تعداد کارگر شاغل در صنایع و فضای کسب‌وکار و تولید در استان قم هستند که نوع بیمه آن‌ها اجباری است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۱۷۳ کارگر ساختمانی در قم فعالیت می‌کنند و تعداد یک هزار و ۴۴۰ کارگر نیز مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌نمایند.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه es.tamin.ir بیش از ۴۰ خدمت ارائه می‌کند، ضمن اینکه شهروندان می‌توانند تمام سوالات خود را از طریق سامانه ۱۴۲۰ بپرسند.
عاشوری بیان کرد: امروز کارگران به‌عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات پیشگام هستند و نقش این قشر زحمتکش در تحقق شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی انکارناپذیراست.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین گروه‌های جامعه هدف در دولت مردمی سیزدهم، جامعه کارگری است و وظیفه ما خدمت‌رسانی به جامعه کارگری می‌باشد، چرا که آنان ستون‌های انقلاب هستند و دولت سیزدهم تلاش می‌کند فضای کسب‌وکار و تولید و هم معیشت کارگران را بهبود ببخشد.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، کارگران در بخش اقتصاد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و اشتغال گام‌های بزرگی برداشته‌اند، تاکید کرد: نباید توجه به خواسته‌های این قشر از جامعه محدود به هفته کارگر باشد و همچنان راه زیادی در مسیر تکریم مقام کارگر پیش‌روی جامعه و به‌ویژه مسوولان است‌.
استان قم تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۱ هزار و ۸۹۴ نفر بیمه شده اصلی دارد که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۲.۴ را در تعداد بیمه‌شده‌های اصلی نشان می‌دهد.
بر اساس آخرین آمار، مجموع تعداد بیمه‌شده‌های اصلی و تبعی تامین اجتماعی در استان قم به ۸۲۴ هزار و ۳۱۰ نفر می‌رسد.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdoj0f.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما