تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 13989
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی گفت: مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی در طول 10 سال اخیر دچار تحولات عظیمی شد و سعی کردیم رویکرد سنتی برنامه‌ریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید محمد‌‎ر‎ضا‎خانی در آیین شروع به خدمت کارکنان مدیریت شهری در شهرداری قم اظهار داشت: دستگاه و ادارات مختلف در حوزه استان و وزارتخانه از نظر شرح وظایف چندوظیفه‌ای و بعضاً تک‌وظیفه‌ای هستند و عمدتاً تعداد وظایف شهرداری‌ها از نظر تعدادی بیش از 300 وظیفه شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است افزود: در بعضی شهرهای کوچک تعداد وظایف کمتر و در کلان‎شهرها معمولاً 300 تا 500 شرح وظایف شناسایی می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی تصریح کرد: آن چیزی که در واقع مهم و وظیفه اصلی همه دستگاه‌ها و سازمان تابعه بوده، خدمت‌رسانی به مردم و پاسخگو بودن است و این اصل، اساس ذاتی  ایجاد این دستگاه‌ها است.
وی ادامه داد: به‌واسطه 300 وظیفه مهمی که بر عهده شهرداری قم است، مأموریت‌هایی تنظیم شده و در قالب یک سند چشم‌انداز و یک مجموعه برنامه عملیاتی  قرار گرفته و در هر 5 سال  این برنامه بروز رسانی می‌شود .
محمد رضاخانی گفت: مجموعه مدیریت شهری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدماتی را به مردم ارائه و با مشاهده بازخوردهای آن، نسبت به اصلاح و بهبود وضعیت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
وی با مخاطب قرار دادن کارکنان جدید افزود: اولین اقدام در جهت آشنایی، شناخت انتظارات است تا بتوانید خود را با مجموعه کاری خود، تطبیق دهید و‎ وظایف خود را به نحو احسن انجام دهید.
 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی تصریح کرد: وظایف مدیریت شهری در ‎میان همه شهرداری‌ها، فصل مشترک است و تفاوت شهرداری قم با دیگر شهرداری‌ها، وجود حرم کریمه اهل‌بیت(ع) است و این شاخص دلیل ویژه بودن شهرداری قم است.
وی ادامه داد: مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی  در طول 10 سال اخیر دچار تحولات عظیمی شد و سعی کردیم رویکرد سنتی برنامه‌ریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.
محمدرضا خانی با تأکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری اصول اولیه رفتار سازمانی است گفت: با توجه به قوانین مجموعه شهرداری و رفتار سازمانی، از شما انتظار‎ می‌رود تا علاوه بر پیگیری امور، ایده و نظرات خود را به مافوق ارائه دهید و به دنبال بازخورد آن باشید.
وی خاطرنشان کرد: وفا‎داری و ایجاد تعهد سازمانی یکی از موضوعات مهم در مجموعه مدیریت شهری است و شهرداری نیازمند نیرویی مسئولیت‌پذیر است .

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjhhev.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما