تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 13500
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به برگزاری منظم جلسات کنترل پروژه به‌صورت ماهیانه گفت: نحوه عملکرد تمام بخش‌های شهرداری قم به‌صورت ماهیانه بر اساس بودجه رصد می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید ابوالفضل اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در شهرداری را کنترل منظم نحوه تحقق بودجه دانست و اظهار کرد: در جلسات کنترل پروژه که به‌صورت ماهیانه با معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها برگزار می‌شود، پیشرفت فیزیکی، زمانی و مالی پروژه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.  
وی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ را یادآوری شد و افزود: بودجه سال ۱۴۰۲ عددی بالغ‌بر هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که بر مبنای درآمدها، چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن نقدی و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن غیرنقدی پیش‌بینی‌شده است.  
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، پیش‌بینی درآمد در چهار ماه نخست سال را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درآمد در چهار ماه نخست سال دو هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان با ۱۰۷ درصد وصولی ثبت‌شده است؛ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد نقدی بوده که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با ۸۲ درصد تحقق پیداکرده است.  
وی خاطرنشان کرد: در بخش غیرنقدی هزار میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم که درصد تحقق آن ۱۶۱ درصد است.  
اسماعیلی با اشاره به تعداد پروژه‌ای که شهرداری قم در سال جاری به انجام می‌رساند گفت: با توجه به تعداد یک هزار و ۲۴ پروژه‌ای که امسال شهرداری برای شهر قم در نظر گرفته، ارزش این تعداد پروژه شش هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان است.  
وی در ادامه به تحقق بیش از پیش‌بینی درآمد اشاره کرد و افزود: زمانی که درآمد بیشتر از پیش‌بینی باشد، درصورتی‌که غیرنقدی باشد در تملک شهرداری می‌ماند و در آینده به‌صورت معوض یا موارد دیگر هزینه می‌شود.  
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در درآمدهای نقدی نیز افزایش درآمد در حساب شهرداری می‌ماند و در پروژه‌های دیگر هزینه می‌شود و مطالبات به واسطه آن پرداخته می‌شود.  
وی تأکید کرد: ماهیت کار شهرداری به گونه‌ای است که همواره بدهی‌هایی وجود دارد و در صورت افزایش درآمد نقدی مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciuwaz.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما