تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 13640
کنگره ملی شعر قُقنوس ویژه بزرگداشت «شهیدان و ایثارگران آتش‌نشانی» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، این کنگره ملی در 2 بخش عمومی شامل تمام قالب‌های شعری و بخش ویژه شامل ترانه، تَصنیف و سرود ترتیب‌ یافته است و همه شاعران می‌توانند در آن شرکت کنند.
به 10 تَن از برگزیدگان جایزه 50 میلیون ریالی اهدا می‌شود. آخرین‌مهلت ارسال آثار 30 آبان ماه امسال است و آیین اختتامیه آن همزمان با ایام فاطمیه خواهد شد.
علاقه‌مندان آثار خود را به دبیرخانه این کنگره به نشانی قم، میدان مفید، خیابان بهشت، روبروی بوستان جنت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر در قم می‌توانند با شماره تلفن 30447447 با پیش‌شماره 025 تماس بگیرند و یا به نشانی اینترنتی https://fv-qom.ir مراجعه کنند.
هفتم مهر سال ۱۳۵۹ هجری خورشیدی و در نخستین روزهای جنگ تحمیلی، تعداد بسیاری از آتش‌نشانان قهرمان و فداکار در جریان اطفای حریق پالایشگاه نفت آبادان (استان خوزستان) که به دلیل بمباران رژیم بعثی صدام دچار آتش‌سوزی شده بود، به‌ شهادت رسیدند، به همین مناسبت این روز به‌عنوان «روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی» و 1 تا 7 مهر نیز به‌عنوان هفته «روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی» نام‌گذاری شده است.
شماره تلفن 125 پل ارتباطی مردم با مأموران آتش‌نشانی است و آتش‌نشانان به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. نشانی اینترنتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم https://www.qom.ir/125 است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdz90f.yt0so6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما