تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 13211
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم با اشاره به این‌که سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ یکی از ویژه ترین‌ دوره‌های عملکردی در سابقه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان است، گفت: در این مدت صددرصد برنامه ابلاغی کود یارانه در قم اجرایی و رکوردهای بی‌سابقه‌ای ‌در تأمین این محصولات راهبردی برای کشاورزان استان ثبت شد.
کودهای یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی در ۲ سال گذشته صد در صد تامین شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین زند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت هفته دولت با تاکید بر افزایش معنادار تدارک و توزیع کودهای سه گانه یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه در دولت سیزدهم، بیان داشت: تامین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در دوسال اخیر بیش از ۲۵ درصد( بیش از هفت هزار تن) نسبت به مدت مشابه قبلی رشد داشته‌است.
وی در ادامه به افزایش ۱۵ درصدی محصول گندم طی این سال‌ها اشاره کرد و افزود: علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی و نزولات جوی در استان قم، خوشبختانه با تامین و تدارک بموقع کود و تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید این محصول راهبردی نسبت به قبل هستیم.
وی گفت: مصرف بهینه و متعادل کودهای کشاورزی و استفاده از ترکیبات مناسب کودی بخصوص کودهای فسفاته و پتاسه یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است و استان قم در ۲ سال اخیر در مصرف متعادل و بهینه کودهای شیمیایی در سطح کشور رتبه برتر را کسب نموده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم تصریح کرد: پس از آغاز شروع به کار دولت مردمی از شهریور ۱۴۰۰ و با اجرای طرح سامانه کنترل و پایش مواد کودی، صد درصد کودهای توزیعی در بخش کشاورزی استان بر اساس صدور حواله الکترونیکی کود انجام شده‌است‌ و طی دوسال اخیر بیش از ۳۵ هزار حواله الکترونیکی کود صادر و کودهای کشاورزی یارانه‌ای تحویل بهره‌برداران شده‌است.
وی در ادامه به اهمیت و نقش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حوزه کشاورزی و توزیع نهادهای مورد نیاز بهره‌برداران اشاره کرد و گفت: در راستای اطلاع رسانی و تبین فعالیت و عملکرد شرکت در دوسال گذشته و در دولت مردم محتواهای متعدد و متنوع خبری در قالب مصاحبه با خبرگزاری‌ها، شبکه‌های استانی، روزنامه‌ها و همچنین انعکاس فعالیت‌های شرکت در پایگاه‌های خبری صورت گرفته‌است.
زند همچنین برگزاری همایش‌های ترویجی و آموزشی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را بسیار مفید و سودمند دانست و افزود: چهار همایش طی ۲ سال اخیر با شرکت ۵۰ تولید کننده برتر داخلی کودهای کشاورزی در استان برگزار شد که ۷۰ درصد این شرکت‌های تولیدی دانش بنیان هستند.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchzinz.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما