تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : 10959
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: سهمیه سالیانه کود شیمیایی یارانه‌ای استان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود در سال جاری ۲۱ هزار تُن است که از ابتدای امسال تاکنون با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود، ۱۰۰ درصد برنامه تامین شده‌است.
برنامه توزیع کودهای یارانه‌ای در قم ۱۰۰ درصد محقق شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حسین زند روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برنامه کودی سالیانه شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که از مقدار تدارک شده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶هزار تُن در بخش کشاورزی استان توزیع و مصرف شده‌است.
وی افزود: بقیه کودهای توزیع نشده در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ذخیره سازی شده‌است تا براساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته کودهای مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان به موقع تامین و توزیع شود.
وی تاکید کرد: تدارک میزان حدود ۲۱ هزار تُن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ درصد رشد داشته‌است.
زند با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان استان قم گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه زمان بندی شده تمامی محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب برای مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه شده است.
وی افزود: ۱۰۰ درصد کودهای شیمیایی یارانه ای توزیعی در سال جاری در استان از طریق سامانه پایش مواد کودی و بر اساس حواله الکترونیکی کود انجام شده‌است.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdnn0f.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما