تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 12565
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: با توجه به اینکه استان عصر امروز با طوفان و گرد و خاک مواجه می‌شود ضروری است شهروندان از تردد غیر ضروری بیرون از منزل خودداری کنند.
طوفان و گرد و خاک در قم/ شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محسن اوروجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای قم از عصر امروز تا ساعت‌های پایانی شب با طوفان و گرد و خاک همراه خواهد بود، لذا به شهروندان توصیه می‌شود سفرها و ترددهای غیرضروری درون و برون شهری خود را به تعویق بیندازند.
وی ابراز داشت: این شرایط طبق پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است تا روز جمعه ۱۶ تیرماه جاری ادامه داشته باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم به شهروندان هم چنین توصیه کرد که خودروهای خود را در کنار محل‌های فرسوده و نیز دیوارهای سست و درختان کهنسال پارک نکنند تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود.
هواشناسی استان قم اوایل هفته جاری عنوان کرد که طوفان و گرد و خاک تمامی نقاط استان را در بر خواهد گرفت و از دوشنبه تا عصر جمعه در سطح استان هشدار زرد هواشناسی صادر شده‌است.با توجه به وزش باد از سمت شرق، احتمال وقوع گرد و غبار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.
ایمن‌سازی وسایل، تجهیزات و گلدان‌های قرار داده‌شده در باغ بام و تراس ساختمان‌ها، ایمن‌سازی سازه‌های موقت و عدم قرار دادن هرگونه سازه غیرقابل‌مهار و ناایمن در معابر عمومی، ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی فعال در سطح شهر به‌منظور جلوگیری از سقوط اجسام به معابر عمومی و عدم تردد افراد آسیب‌پذیر (کودکان و کهنسالان) و دارای بیماری‌های تنفسی در فضای باز هنگام وقوع گردوخاک از توصیه‌های لازم پیرامون مراقبت از وضعیت آب و هوایی همراه با طوفان و گرد و غبار است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciwwaz.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما