تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : 12294
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر حدود 78 درصد پیشرفت دارد، گفت: وجود تأسیسات زیاد سبب کندی پیشرفت پروژه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه ادامه تونل غدیر اظهار داشت: پروژه ادامه تونل غدیر و شهید اوسطی در فاز 5 عماریاسر ازنظر اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این پروژه نیز معارضات تأسیساتی سنگینی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به برق 63 ولت اشاره کرد که باتوجه به اینکه امکان جابجایی نداشت، حفظ‌شده است.
وی از فیبر مخابرات و لوله آب به‌عنوان دیگر تأسیسات مهم و معارض اقدامات عمرانی در این پروژه یاد کرد و گفت: به دلیل نزدیکی به حرم مطهر و نیاز پارکینگی، پارکینگ زیرسطحی نیز برای این پروژه درنظر گرفته‌شده است.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه بیش از 400 جای پارک در این پارکینگ زیرسطحی درنظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: خاک‌برداری‌های این پروژه از بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه هم‌اکنون حدود 78 درصد پیشرفت دارد، اذعان کرد: در ادامه پروژه نیازمند 120 هزار مترمکعب خاک‌برداری و 12 هزار مترمربع جداره‌سازی هستیم.
بخشی با تأکید بر اینکه عرض تونل غدیر متغیر بوده و از 20 متر تا 44 متر ادامه دارد، مطرح کرد: برای عرشه این پروژه 20 هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام‌شده است و در حال دیواره‌سازی پروژه هستیم.
وی با بیان اینکه پروژه تونل غدیر یک پروژه کشوری محسوب می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی بر این است که این پروژه در 6 ماه نخست سال به افتتاح برسد.
وی با تأکید بر اینکه این پروژه تکمیل‌کننده فاز 5 عمار یاسر است، اضافه کرد: ادامه این پروژه نیازمند تملک‌ها بوده که خوشبختانه عملکرد خوبی در این زمینه نیز وجود داشته است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchkinz.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما