تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 12080
استاندار قم در پیامی درگذشت پدر سردار شهید جواد عابدی از فرماندهان لشکر امام علی ابن ابی طالب(ع)‌ در دوران دفاع مقدس و برادرش علی عابدی را تسلیت گفت.
استاندار قم، درگذشت پدر شهیدان عابدی را تسلیت گفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری در پیام سید محمد تقی شاهچراغی که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت،‌ آمده‌است: خبر درگذشت شادروان حاج ابوالقاسم عابدی پدر بزرگوار دو شهید والا مقام سردار جواد و علی عابدی و سه رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، موجب تأسف و تأثر گردید.
پیام حاکیست: انسان فداکاری که عمر پر برکت خود را در راه عشق و ارادت به دین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سپری کرد و در این راه از عزیزترین سرمایه‌های خود گذشت تا نام و یاد جاودانش به عنوان اسوه و الگوی صبر و فداکاری برای همیشه در صفحه زرین سراسر حماسه و سرافرازی مردمان این سرزمین بدرخشد.
پیام ادامه یافته‌است: اینجانب ضمن ادای احترام به خانواده‌های معزز شهداء، ضایعه درگذشت این پدر ایثارگر را از صمیم قلب تسلیت عرض نموده و با آرزوی علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم، امیدوارم خداوند متعال روح پاک ایشان را با حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و شهیدان گرانقدرش محشور نماید و به بازماندگان محترم اجر و پاداش صابرین را عطا فرماید.
پیام تسلیت فرمانده سپاه قم
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز در پیامی درگذشت حاج ابوالقاسم عابدی پدر شهیدان«سردار جواد و علی عابدی» را تسلیت گفت.
در پیام سردار محمدرضا موحد آمده‌است: تقدیم دو شهید و حضور سه فرزند دیگر این پدر انقلابی ومومن در جبهه‌های حق علیه باطل و نائل شدن به درجه جانبازی، حکایت از اوج صبر، از خودگذشتگی، ولایت مداری و انقلابی‌گری این پدر بزرگوار و همچنین خانواده گرامی شهیدان عابدی دارد.
پیام حاکیست: حاج ابوالقاسم عابدی به همراه خانواده، فرزندان و دوستان انقلابی خود در دوران قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب، در رساندن پیام، سخنان و اعلامیه های امام راحل به دست مردم نقش بی بدیلی داشت.
پیام ادامه یافته‌است: همچنین مجاهدت های سردار شهید جواد عابدی فرمانده عملیاتِ لشکر۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام در دوران دفاع‌مقدس به همراه برادر شهیدش علی عابدی هیچ وقت از خاطره مردم قدرشناس استان قم پاک نخواهد شد.
در این پیام آمده‌است: سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم ضمن آرزوی علو درجات بر آن عزیز سفر که فرزندان خود را در راه اسلام و انقلاب هدیه کرد از عموم مردم استان قم جهت حضور در آیین تشییع و تدفین ایشان دعوت به‌عمل می آورد.
مراسم تشییع آن پدر ایثارگر و صبور امروز از ساعت ۱۶ از مسجد باب الجنه به سمت گلزار مطهر شهدای علی‌بن‌جعفر(ع)قم برگزار می‌گردد.
حاج «ابوالقاسم عابدی» پدر شهیدان «سردار جواد و علی عابدی» روز گذشته ۳۱ اردیبهشت ماه در سن ۸۵ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.
سردار شهید جواد عابدی فرمانده تیپ۲ لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام در سال ۱۳۴۰ در قم به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و در شلمچه به شهادت رسید.
شهید علی عابدی نیز در تاریخ ۱ تیرماه ۱۳۴۴ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. او در سن ۲۲ سالگی در تاریخ هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش در شلمچه به مقام شهادت رسید.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcawwn6.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما