تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 11752
مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: بودجه عمرانی منطقه پنج، 100 در صد در سال 1402 افزایش‌یافته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به عملکرد منطقه پنج در سال گذشته اظهار داشت: در خصوص بودجه سال 1401، جمع بودجه حدود 297 میلیارد تومان بود که 100 میلیارد تومان مربوط به عمران و الباقی برای مباحث خدمت شهری و هزینه‌های جاری بود که عمدتاً برای خدمات شهری و فضای سبز اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه از این میزان 100 درصد از بودجه نقدی و حدود 70 درصد غیر نقدی تحقق‌یافته است، ابراز کرد: در صورت ثبت‌اسناد مربوطه، بیش از 100 درصد غیرنقدی نیز محقق می‌شود که نشان از رشد بسیار خوب بودجه در منطقه است.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر اینکه در سال گذشته 73 پروژه در سطح منطقه با اجرای 100 درصدی صورت گرفت، اضافه کرد: چند پروژه نیز با پیشرفت قابل‌توجه در دست تکمیل شدن است که برخی به‌زودی و برخی در سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی در خصوص بودجه سال 1402 نیز اذعان کرد: در سال جاری بودجه حدود 73 درصد افزایش داشته که 100 در صد در بخش عمرانی شاهد افزایش بودجه بوده‌ایم، به‌طوری‌که سال گذشته بودجه عمرانی 100 میلیارد تومان بوده و امسال به 200 میلیارد تومان رسیده است.
قراچورلوی عنوان کرد: همچنین در منطقه پنج در سال جاری150 پروژه تعریف‌شده که پس از اجرا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص بودجه نقدی نیز از 157 میلیارد تومان سال گذشته با رشد مناسب به 240 میلیارد تومان رسیده است؛ بودجه غیر نقدی نیز رشد خوبی دارد اما نسبت به بودجه نقدی کمتر بوده و از 95 میلیارد تومان به 110 میلیارد تومان افزایش‌یافته است.
مدیر منطقه پنج شهرداری قم مطرح کرد: با ظرفیت‌های جدید رشد بهتری در پروژه‌های عمرانی خواهیم داشت و امیدواریم سال پرباری برای شهروندان داشته باشیم و گشایش کار برای همه خادمین شهر صورت گرفته تا بتوانیم شهر توسعه‌یافته‌ای رقم بزنیم.
وی از بهره‌برداری از بوستان میره ای در انتهای کوچه 27 خیابان شهید کلهری با 90 درصد پیشرفت به‌زودی خبر داد و گفت: احداث بوستان بانوان نیز به جاهای خوبی رسیده و امیدواریم به‌زودی با مشخص شدن پیمانکار به سرانجام خوبی رسیده و در اختیار بانوان این منطقه قرار بگیرد.
قراچورلوی اظهار داشت: در خصوص پروژه‌هایی مانند میدان حضرت ولی‌عصر(عج) نیز اقدامات خوبی شکل‌گرفته و از وضعیت کارگاهی خارج می‌شود.
وی تصریح کرد: آنچه در سال 1401 پیش‌بینی‌شده بود، تحقق‌یافته است و الباقی نیز در سال 1402 انجام می‌شود، ضمن اینکه دو طرح مهم برای منطقه پنج اجرایی می‌شود تا در سال جاری شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf0edy.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما