تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 11449
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خبر داد:

آماده‌سازی 6 بوستان و 5 سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی در قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: تمام بوستان‌های شهر قم برای خدمات‌رسانی آماده‌سازی شده‌، ولی با توجه به‌احتمال بارندگی، ۶ بوستان به‌طور ویژه و پنج سالن فرهنگی ورزشی نیز جهت استراحت و اقامت در اختیار زائران قرار داده‌شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگویی با اشاره به پیش‌بینی و تمهیدات شهرداری قم برای اسکان زائران و مسافران نوروزی اظهار داشت: شهرداری قم تمهیدات همه جانبه‌ای را در راستای آماده‌سازی شهر برای میزبانی زائران حرم حضرت معصومه‌(س) و همچنین خدمات‌رسانی به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و همشهریان در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: فضاسازی و بهبود سیما و منظر شهری، نصب پارچه‌های الوان، شاخص‌های نوروزی و مباحث مربوط به مدیریت یکپارچه پسماندهای شهری، نظافت و شادابی در سطح شهر و ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی بین زائران و مسافران ازجمله این تدابیر است.
به گفته معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان و احتمال برودت و سرمای هوا و همچنین بارش باران و بعضاً تندباد؛ برای تسهیلات رفاهی موردنیاز از قبیل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، آلاچیق‌ها، سکوهای نشیمن، روشنایی، گل‌آرایی و آذین‌بندی و کمپینگ و استراحتگاه موقت، بوستان‌هایی را در مناطق‌ مختلف شهری پیش‌بینی کرده است.
وی یادآور شد: بوستان‌های هاشمی و مهدی در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در منطقه ۲، بوستان فدک در منطقه 3، بوستان‌ نیاز و نیایش پیرامون مسجد مقدس جمکران در منطقه پنج و بوستان غدیر در منطقه هشت شهری نیز با نصب چادر برای اقامت زائران مهیا شده‌است.
اصفهانیان مقدم با بیان اینکه تعدادی از سالن‌ها و سوله‌های فرهنگی و ورزشی مانند شهید رضاییان و ورزشگاه‌های شهیدان حیدریان و طاهریان و ورزشگاه ظهور هم آماده پذیرایی از زائران است، افزود: اکیپ‌های آتش‌نشانی و تخلفات شهری برای جلوگیری از اقدامات ناایمنی مانند روشن کردن پیک‌نیک در داخل چادرها، و حوادثی از قبیل گازگرفتگی و وقوع حریق نظارت لازم را دارند.
وی تعداد بوستان‌های اقامت مسافران و زائران را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: تمام بوستان‌های شهر قم برای اسکان آماده‌سازی شده‌اند، اما ۶ بوستان به‌طور ویژه و همچنین 5 سالن ورزشی نیز جهت استراحت و اقامت در اختیار زائران قرار گرفته‌اند.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه این سالن‌های ورزشی مسقف و سرپوشیده‌ بوده و از سیستم‌های گرمایشی، سرویس‌های بهداشتی و شرایط اسکان موقت برخوردارند، گفت: در نخستین شب تعطیلات نوروزی، چهار هزار تخته چادر مسافرتی در بوستان‌ها و مراکز اسکانی که شهرداری متولی آن است، استقرار یافت که رقم قابل‌توجهی است.
وی با تأکید بر اینکه تمامی امکانات، تجهیزات و ادوات برای خدمات‌رسانی مناسب به زائران و مسافران بسیج شده است اذعان کرد: بیش از سه هزار تَن از پرسنل اعم از پاکبان، باغبان، آتش‌نشان، حمل‌ونقل و ترافیک، تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و تخلف‌های شهری برای انتظام بخشی و برقراری نظم و انضباط به خدمت گرفته‌شده‌اند.
اصفهانیان مقدم اضافه کرد: با توجه به افزایش سرانه تولید پسماندهای شهری در ایام پایانی سال، ۲۹۰ دستگاه ماشین‌آلات شهری به کار گرفته‌شده و حدود ۸۰۰ تُن زباله نیز با فعالیت شبانه‌روزی حوزه مدیریت پسماند از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت انتقال داده می‌شود.
وی فعالیت ۲۴ ساعته عوامل عملیاتی آتش‌نشانی در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر به‌ویژه در مراکز اقامتی را موردتوجه قرار داد و در خصوص وضعیت پارکینگ نیز افزود: مشکلی برای پارکینگ نداریم و کلیه پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر شامل پارکینگ میدان بزرگ امام‌(ره)، پارکینگ‌ شرقی، پارکینگ مکانیزه و پارکینگ‌های حاشیه بلوار شهید سلیمانی با ظرفیت ۶ هزار خودروی سواری فعال است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با ذکر این نکته که از ابتدای تعطیلات نوروزی چهار پارکینگ‌ پیرامون جمکران، یاوران مهدی و دارالفقاهه مورداستفاده قرار گرفته است اظهار داشت: با این پارکینگ‌ها ظرفیت استقرار ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه خودروی سواری فراهم‌شده و هیچ مشکلی برای این ایام وجود ندارد.
اصفهانیان مقدم اضافه کرد: در راستای تسهیل در رفت‌وآمد، اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی برای خدمات‌دهی به شهروندان در حالت آماده‌باش هستند و در رابطه با کنترل تخلف‌های شهری و نظم بخشیدن به سطح شهر، جمع‌آوری متکدیان، معتادان متجاهر و دست‌فروشان نیز برنامه‌های جامع و کاملی با محوریت اداره‌کل تخلفات در حال اجراست، و با مشارکت نیروی انتظامی و ‌اداره‌کل بهزیستی استان اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdci35az.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما