تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 14355
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از ساماندهی گاراژهای ضایعاتی سطح شهر در مکانی مشخص خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در حاشیه بازدید اعضای کارگروه مدیریت پسماند از مجتمع پردازش پسماند البرز اظهار داشت: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار قم و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط کارگروه مدیریت پسماند، دو موضوع در دستور کار قرار گرفت که نسبت به بررسی و جمع‌بندی آن با حضور اعضا بازدید میدانی انجام شد .
 وی افزود: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده پردیسان، پیگیری‌ها در راستای انتقال سایت خاک و نخاله از بالادست پردیسان به نقطه دیگری در دستور کار کارگروه مدیریت پسماند قرار گرفت .
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در محدوده بالادست جمکران در سنوات گذشته، برداشت‌های غیراصولی و غیر استاندارد توسط کوره پزخانه و آجرپزی‌ها انجام و حفره‌هایی با عمق 10 تا 40 متر ایجاد شده که در کارگروه مدیریت پسماند پیشنهاد شده است تا سایت خاک و نخاله از محدوده بالادست پردیسان به این قسمت بررسی و تصمیم لازم اتخاذ گردد.
اصفهانیان مقدم تصریح کرد: انتقال سایت تخلیه خاک و نخاله به این محدوده در دستور کار قرار گرفت و بنا شد تا بررسی‌های نهایی و جمع‌بندی با محوریت استانداری، محیط‌زیست و شهرداری و  سایر اعضاء کارگروه مدیریت پسماند انجام و تصمیم‌گیری لازم به عمل آید.
وی در ادامه سخنان خود گفت : پراکندگی ضایعاتی‌ها در سطح مناطق هشتگانه به‌ویژه در مناطق 2 و 6 ، یکی از مشکلات موجود در سطح استان و شهر قم بوده که با توجه به مصوبه شورای تأمین استان، دستور ساماندهی آنان در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفته است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در همین راستا سه نقطه مکان‌یابی شده بود که دو نقطه در جاده کوه سفید و یک نقطه در مقابل مجتمع پردازش پسماند البرز پیشنهاد شده است که با بازدید اعضای کارگروه مدیریت پسماند، انتخاب یک نقطه به مرحله نهایی رسید و جمع‌بندی نهایی و تصویب در کارگروه مدیریت پسماند به عمل می‌آید که متعاقب آن نسبت به انتقال گاراژهای ضایعاتی‌ها از سطح شهر به این محدوده‌ها هماهنگی‌ها و اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی بیان کرد: با انتقال گاراژهای ضایعاتی از سطح شهر، می‌توان فرایند مدیریت پسماند را از مبدأ تا مقصد به طور استاندارد در راستای رعایت اصول و ضوابط زیست‌محیطی و شاخص‌های مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفته و صنایع تکمیلی که در مجموعه سایت البرز پیشنهاد شده است با مواد بازیافتی که از این مجموعه‌های احصا می‌شود تحت پوشش قرار گیرد .

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchmxnz.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما