تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : 11230
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌سازی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها یاد کرد و گفت: تاکنون تعداد 16 عدد پارکینگ به مساحت 160 هکتار با ظرفیت 50 هزار خودرو اعم از سواری، اتوبوس و مینی‌بوس آماده‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به تأکیدات شهردار قم مبنی بر میزبانی شایسته از زائرین، ستاد تسهیلات زائرین در قالب طرح مهدوی علمداران خدمت از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های کاملی در قالب کمیته‌های 8گانه و ستادهای 11گانه تدوین‌شده است، مطرح کرد: تمام این برنامه‌ها با محوریت ارائه خدمات شایسته و مطلوب به زائرین و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه بیش از 3 هزار نفر در حوزه‌های ستادی، حمل‌ونقل، پاکبان و باغبان در این ستاد فعالیت شبانه‌روزی دارند، عنوان کرد: همچنین حدود 300 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه شهری در حال خدمت‌رسانی به زائرین هستند.
وی از آماده‌سازی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها یاد کرد و گفت: تاکنون تعداد 16 عدد پارکینگ به مساحت 160 هکتار با ظرفیت 50 هزار خودرو اعم از سواری، اتوبوس و مینی‌بوس آماده‌شده است.
اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه تأکیدات بسیاری بر زیرسازی‌ها انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به همزمانی نیمه شعبان با ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی‌ها مبنی بر حضور خیل عظیم زائرین در قم از نیمه دوم اسفندماه انجام‌شده است.
وی ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی، مخازن آب شرب، نمازخانه و ایستگاه‌های شارژ موبایل در محور بلوار پیامبر اعظم(ص) و پارکینگ‌ها فراهم شده است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تأکیدات شهردار قم بر مردم‌داری و مردم‌محوری، تصریح کرد: در مجموعه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم، خوشبختانه همکاری خوبی با ستادهای مردم‌نهاد ایجاد شده است.
وی با تأکید بر اینکه 300 موکب از 20 استان و 80 شهر تاکنون در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) درخواست خود را ثبت کرده‌اند، یادآور شد: همچنین مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌های سطح شهر نیز برای اسکان زائرین پای کار آمده‌اند.
اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای این موکب‌ها اندیشیده شده است، اذعان کرد: ازجمله این تمهیدات می‌توان به مسائل نظافتی و تنظیف شهر به‌صورت یکپارچه اشاره کرد که در دستور کار ستاد تسهیلات زائرین قرار دارد.
وی اضافه کرد: با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، در کلیه پارکینگ‌ها، پارک‌سوارها و موکب‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است، همچنین ماشین‌آلات سبک و سنگین آتش‌نشانی خدمات مستمری در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) خواهند داشت.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه تلاش بر بهره‌مندی از موضوعات فرهنگی نیز شده است، ابراز کرد: با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، تعداد 40 غرفه فرهنگی با موضوعات مهدویت، انتظار، امید، نشاط و همگرایی و نورافشانی در 44 نقطه از بلوار پیامبر اعظم(ص) در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه سعی شده است در نقاط مختلف خدمت‌رسانی ادامه داشته باشد، اظهار کرد: همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همکاری خوبی در موضوعات تأمین کارتن پلاست، مخازن، کیسه‌های زباله و ... داشته است.
اصفهانیان مقدم با بیان اینکه امسال شاهد شرایط متفاوتی از نظر نظم و انضباط شهری، آذین‌بندی‌ها و فضاسازی خواهیم بود، عنوان کرد: با تأکید شهردار قم سعی شده است حمل‌ونقل اتوبوس شهری در ایام نیمه شعبان به‌صورت رایگان انجام شود.
وی با تأکید بر اینکه امسال برای نخستین بار ستاد ملی نیمه شعبان در وزارت کشور تشکیل و مقرر شد برخی شهرداری‌ها به کمک قم بیایند، مطرح کرد: رویکرد شهرداری قم بر استفاده از تجهیزات و امکانات سایر شهرداری‌ها بوده است و تا این لحظه 12 شهرداری اعلام آمادگی کرده‌اند.
معاون خدمات شهری شهرداری قم در پایان یادآور شد: امیدواریم با وحدت و یکپارچگی خادمین خوبی برای زائرین، شهروندان و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران باشیم.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgzx9q.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما