تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 11165
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش پرسنل و بسیج تمام امکانات برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان گفت: بیش از 3 هزار نفر از شهرداری قم برای نیمه شعبان در آماده‌باش کامل هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم امروز شنبه 13 اسفندماه در نشست خبری ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که به‌منظور تشریح اقدامات و برنامه‌‎های گسترده شهرداری قم به مناسبت ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) در سالن جلسات شهید مولوی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به همزمانی نیمه شعبان با عید نوروز و همزمان عید نوروز با ماه رمضان، پیش‌بینی‌ها مبنی بر حضور خیل عظیم زائرین از نیمه دوم اسفندماه است.
وی با اشاره به اجرای طرح مهدوی پرچم‌داران خدمت، مطرح کرد: این طرح از ابتدای بهمن‌ماه با تشکیل کمیته‌های مختلف در شهرداری قم فعال‌شده است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: کمیته‌های ایمنی، فرهنگی، اسکان، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی، پشتیبانی مردمی، انتظامی، تأمین مایحتاج، نظارت و ارزیابی و ... با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری قم با هدف ارائه خدمات مطلوب به زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و شهروندان با تجهیز تمام امکانات ازجمله این کمیته‌ها هستند.
وی با بیان اینکه در ستاد تسهیلات زائرین فعالیت شبانه‌روزی بیش از 3 هزار نفر را شاهد هستیم، عنوان کرد: همچنین 300 دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین نیز مباحث خدمت‌رسانی به زائرین و شهروندان را دنبال می‌کنند.
اصفهانیان مقدم با اشاره به آماده‌سازی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها در بلوار پیامبر اعظم(ص) و مسجد مقدس جمکران، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز  16 عدد پارکینگ با مساحت 160 هکتار و با ظرفیت 50 هزار خودرو اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری فراهم‌شده است.
وی اضافه کرد: تأمین تسهیلات رفاهی مورد نیاز در این پارکینگ‌ها ازجمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، تأمین آب شرب، تأمین مایحتاج و ... نیز با محوریت مناطق 8 گانه در پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: مباحث ایمنی و امداد نیز در این پارکینگ‌ها با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با استقرار اکیپ‌های موتوری، سواری و پیاده با خودروهای سبک و سنگین در دستور کار قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه با همکاری سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی تسهیل در عبور و مرور زائرین انجام‌شده است، تصریح کرد: در این راستا 2 هزار تاکسی و 180 اتوبوس آماده‌سازی شده است که با تأکید شهردار قم، موضوع حمل‌ونقل با اتوبوس در ایام نیمه شعبان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
اصفهانیان مقدم ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده تأکید داریم شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا ترافیک روانی با همکاری شهروندان داشته باشیم.
وی با اشاره به رویکرد مردم‌داری شهرداری قم، یادآور شد: از ظرفیت و پتانسیل فرهنگی زائرین در راستای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از قم به سراسر کشور استفاده خواهیم کرد.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم برپایی 44 غرفه فرهنگی و نورافشانی در 44 نقطه بلوار پیامبر اعظم(ص) توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم را مدنظر قرارداد و افزود: تمام این اقدامات در راستای برگزاری شکوهمند جشن‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی برپایی بیش از 300 موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) انجام‌شده است، ابراز کرد: این موکب‌ها شامل هزار و 500 غرفه از 20 استان، 80 شهر و همچنین موکب‌های غیر ایرانی هستند.
اصفهانیان مقدم با اشاره به پخت و توزیع بیش از 2 میلیون پرس غذا در این ایام، اذعان کرد: به نظافت سطح مناطق 8 گانه و به‌خصوص بلوار پیامبر اعظم(ص) و پیرامون حرم مطهر با مشارکت متولیان امر و موکب‌داران نیز توجه شده است.
وی یادآور شد: تأمین کیسه‌های زباله، مخازن و فعالیت ماشین‌آلات مکانیزه پرس شهرداری ازجمله تجهیزات تأمین‌شده در راستای حفظ نظافت شهری است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: بهبود سیما و منظر شهری، فضاسازی و نصب ریسه‌های رنگی در دستور کار مناطق 8 گانه نیز در دستور کار داریم.
وی از ریسه‌بندی بلوار پیامبر اعظم(ص) به طول 7 کیلومتر یاد کرد و گفت: همچنین گل‌آرایی و بهبود فضای سبز این بلوار نیز به‌طور کامل انجام‌شده است.
اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه حدود 850 مترمربع دیوارنگاره نیز با موضوع مهدویت انجام‌شده است، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار ستاد ملی نیمه شعبان در وزارت کشور تشکیل و جلسات متعددی در تهران و در قم برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این جلسات نگاه بر این بوده که با همکاری سازمان شهرداری‌ها و برخی شهرداری‌های کشور بتوانیم خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشیم.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه 12 شهرداری برنامه‌های خود برای ارسال تجهیزات را اعلام داشته‌اند، مطرح کرد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال فراهم نمودن محور پشتیبان به طول 5 کیلومتر هستیم که 2 کیلومتر آن انجام‌شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی نیز اقدامات جامع و کاملی انجام‌شده است، عنوان کرد: سامانه 137 شهرداری قم نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به درخواست‌های مردمی است.
اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در حوزه اسکان نیز اقدامات خوبی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: کلیه بوستان‌ها در سطح مناطق 8 گانه بخصوص در محدوده جمکران و با استفاده از ظرفیت کمیته‌های مردمی در حوزه حسینیه‌ها، مساجد و تکیه‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه تخلفات شهری و نظم‌بخشی نیز به‌صورت شبانه‌روزی در قالب اکیپ‌های موتوری، پیاده و سواره فعالیت‌هایی انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین باتوجه به نیاز محدوده مسجد مقدس جمکران به فضای سبز برای پویش درخت دوستی بنشانیم عرصه‌ای به مساحت حدوداً 12 هکتار در این منطقه آماده‌شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdkf0f.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما