تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 11133
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: 16 پارکینگ به مساحت 160 هکتار در بافت پیرامون مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) پیش‌بینی‌شده که همه این پارکینگ‌ها برای ایام نیمه‌شعبان آماده‌سازی شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده و تقارن نیمه‌شعبان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان، از خیل عظیمی از زائران و مسافران در نیمه دوم اسفندماه امسال به‌ویژه در ایام نیمه‌شعبان توفیق خادمی و میزبانی آنان را داریم.
وی با اشاره به تأکیدات شهردار قم و کمیته ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم افزود: شهرداری قم با بسیج تمام امکانات و تجهیزات لازم، برنامه‌ریزی بسیار جامع و کاملی برای خدمات‌رسانی، هم به زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) و هم نمازگزاران مسجد مقدس جمکران را در دستور کار قرار داده است.          
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در همین راستا، فعالیت بیش از 3 هزار نفر از کارکنان ستادی، پاکبان و باغبان را در دستور کار قرار داده‌ایم و بیش از 300 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در این ایام آماده خدمت بوده که تمهیدات آن از حدود 2 ماه پیش انجام‌شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 16 پارکینگ به مساحت 160 هکتار در بافت پیرامون مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) پیش‌بینی‌شده که همه این پارکینگ‌ها آماده‌سازی شده‌اند و نیز تأمین تسهیلات رفاهی مورد نیاز مسافران مانند سرویس‌های بهداشتی و مخازن آب در نظر گرفته‌شده است.  
اصفهانیان مقدم درباره پیش‌بینی‌ها درباره حمل‌ونقل عمومی گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی صورت گرفته است و حدود 2 هزار دستگاه تاکسی و 180 دستگاه اتوبوس در ایام نیمه‌شعبان برای خدمات‌رسانی فعالیت دارند. 
وی اذعان کرد: در سال‌های گذشته با توجه به اینکه موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مسیر کُندروی بلوار پیامبر اعظم(ص) استقرار دارند، حدود 4 و نیم متر از عرض شارع گرفته می‌شد که تردد را در این مسیر دچار مشکل می‌کرد که امسال برای نخستین بار، بحث بازگشایی «محور پشتیبان» را در دستور کار قرار دادیم.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: در یک هفته گذشته حدود 500 کامیون خاک و نُخاله از مسیر انتقال داده و کلیه مبحث «محور پشتیبان» از عمود 14 تا میدان آل‌یاسین آماده‌سازی شده است که این قسمت را در اختیار موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی برای ارائه خدمات شایسته به زائران قرار می‌دهیم. 
وی با تأکید بر اینکه  پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 300 موکب را در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) داشته باشیم گفت: یکی از مسایلی که لازم است مورد توجه قرار بگیرد، کمبود سرویس‌های بهداشتی در پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها به‌ویژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) است که حداقل به 500 چشمه سرویس بهداشتی دیگر نیاز داریم. 
اصفهانیان مقدم با اشاره به فعال‌سازی «محور پشتیبان» در بلوار پیامبر اعظم(ص) ادامه داد: برای این محور حدود 4 تا 5 هزار تُن آسفالت نیاز داریم.
وی درباره سیما و منظر و آذین‌بندی شهری اظهار داشت: مناسب‌سازی فضای سبز بلوار پیامبر اعظم(ص) و آذین‌بندی این مسیر و نیز رنگ‌آمیزی پیرامون مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار گرفته است. 
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: در زمینه افزایش ایمنی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برنامه‌ریزی جامعی انجام گرفته است تا تجهیزات لازم استقرار پیدا کنند. 
اصفهانیان مقدم ، بر تأمین روشنایی مورد نیاز و مناسب پارکینگ‌ها تأکید کرد.  
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcipzaz.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما